Halle, 19 november 2010

Colruyt maakt het zijn klanten gemakkelijk voor eindejaar, voor de laagste prijzen

Met de eindejaarsfeesten in zicht pakt Colruyt uit met heel wat nieuwigheden. Om tijd te winnen in de keuken, zijn er dit jaar 2 feestelijke en kant-en-klare viergangenmenu’s in de beenhouwerij. Daarnaast heeft Colruyt nog heel wat andere kant-en-klare topgerechten in zijn aanbod. Ook wie nog op zoek is naar inspiratie om zelf zijn feestdiner voor te bereiden, is bij Colruyt aan het juiste adres.

Kant-en-klaar feestmenu voor minder dan € 15 per persoon

Mensen feesten meer en meer thuis. Colruyt speelt hierop in. Zo zijn er voor het eerst 2 kant-en-klare viergangenmenu’s in de beenhouwerij. Klanten krijgen een volledig menu met o.a. een kreeftensoepje of een feuilletine van ganzenlever voor nog geen 15 euro per persoon. Zelfs aperitiefhapjes en voorgegaarde groentjes worden voorzien in deze menu’s, die bestemd zijn voor 4 personen. Klanten kunnen de menu’s of de afzonderlijke gerechten vooraf bestellen aan de beenhouwerij. Wanneer ze hun eindejaarspakket komen afhalen, krijgen ze nog serveertips mee voor de finale afwerking van hun gerechten.
Naast de menu’s zijn er heel wat nieuwe kant-en-klaargerechten te verkrijgen: bv. vitello tonnato (een voorgerecht mét saus), gevulde krab (uit de diepvries), een vers Oostends vispannetje … Klanten vinden voor alles een oplossing.
Colruyt blijft uiteraard ook trouw aan de eindejaarsklassiekers: verschillende soorten feestgourmet en -fondue, maar ook de traditionele kalkoen. Kalkoen is beschikbaar vers, gevuld of voorgegaard. Nieuw dit jaar is het orloffgebraad van kalkoen.

Inspiratie voor een smakelijk eindejaar

Ook voor wie zelf wil koken, heeft Colruyt veel inspiratie. Klanten krijgen op 8 december de feestfolder met 4 suggestiemenu’s. Vanaf 15,20 euro per persoon heb je al een feestelijk menu met champagne, wijn en alles erop en eraan.
Op www.colruyt.be staat vanaf 8 december alle eindejaarsinfo gegroepeerd. Klanten kunnen er kiezen uit 10 extra eindejaarsmenu’s (waaronder een vegetarisch menu en een kindermenu) om thuis klaar te maken. Ze vinden er talrijke feestrecepten en ook filmpjes met culinaire tips en uitleg. Zo wordt er bijvoorbeeld getoond hoe je soep of aperitiefhapjes garneert. Op de site staan ook heel wat ideeën voor culinaire cadeaus.

Colruyt speelt in op regionale specialiteiten

In Wallonië is er een traditie van feestpensen voor Kerst: de beenhouwerij biedt een ruim assortiment, met o.a. de ‘boudin noir au massepain’, een ‘gros boudin au potiron’ of een ‘boudin blanc aux fines herbes’. In Vlaamse winkels is het assortiment cava groter, omdat er daar meer cava wordt gedronken dan in Wallonië. Ook voor de bieren heeft Colruyt een aangepast assortiment per regio. Nieuw dit jaar is de Omer in Vlaanderen: een traditioneel blond bier. In Wallonië is er bijvoorbeeld Saint-Feuillien: een blond abdijbier. En La Gauloise: bruine, blonde en amber bieren. Voor eindejaar kunnen klanten deze bieren kopen in een geschenkverpakking.

Colruyt doet de eindejaarsboodschappen voor zijn klanten …

Voor klanten die tijd willen winnen bij de voorbereiding van hun eindejaarsfeest, is er Collect&Go, de handige service van Colruyt die de boodschappen doet voor zijn klanten. Op 24 en 31 december zijn de afhaalpunten doorlopend open, namelijk van 11 u. tot 17.45 u. Klanten die hun vlees op voorhand willen reserveren, kunnen hun bestelling doen via de webshop van de beenhouwerij op www.colruyt.be en hun pakket op het laatste moment afhalen. De Colruyt-winkels zelf zijn op 24 en 31 december open tot 18 u.

Voor meer informatie, bel naar het nummer 02 360 10 40 en vraag naar: Tim De Meyer (persverantwoordelijke van de Groep Colruyt)