Halle, 21 november 2011

Colruyt lanceert samen met Mobistar een nieuwe gsm-service met herlaadkaarten

Op 23 november lanceert Colruyt zijn nieuwe gsm-service, Colruyt Mobile. Met deze prepaid-dienst voor bellen, sms'en en surfen zet de distributeur een weloverwogen eerste stap als virtuele netwerkoperator in de telecomsector. De klant weet perfect wat hij betaalt: enkel wat hij verbruikt en niets meer.

Eenvoudig en transparant

Colruyt Mobile biedt met een eenvoudig, transparant product voor bellen, sms'en en surfen een verfrissend klare kijk op telecom. Danny Jenquin, divisiemanager non-food: "Mobiele telefonie is vandaag een basisbehoefte van onze klanten. Het huidige marktaanbod met gratis belminuten of sms'jes enz. stemt vaak niet overeen met het reële verbruik van een gsm-gebruiker. Bij Colruyt willen we onze klanten daarom een transparant product met lage tarieven aanbieden waarmee ze exact weten waar ze aan toe zijn." Colruyt Mobile heeft duidelijke, eenvoudige tarieven voor gsm-gebruik in België, zonder speciale voorwaarden en zonder kleine lettertjes.

Gsm-gebruik is voor iedereen anders. Daarom berekent Colruyt Mobile zijn tarieven op basis van modelprofielen voor occasioneel, gemiddeld en frequent gebruik vergeleken met de prijs voor hetzelfde gebruik aangeboden door de 3 nationale netwerkoperatoren en de 3 retailconcurrenten. Colruyt Mobile wil dat de klant enkel betaalt voor wat hij verbruikt, zonder dat hij gebonden is aan bepaalde voorwaarden. Daarom vergelijkt Colruyt Mobile niet met aanbiedingen onder bepaalde voorwaarden en tijdelijke promoties.

Sterke dienstverlening

Met zijn Helpdesk zorgt Colruyt Mobile voor een sterke dienstverlening bij vragen of problemen. 8 op de 10 oproepen worden beantwoord binnen de 20 seconden. Wanneer alle lijnen bezet zijn, kunnen klanten hun vraag inspreken op het antwoordapparaat en worden ze binnen het uur teruggebeld.

Voor zijn netwerk werkt Colruyt Mobile samen met Mobistar, een nationale operator die beschikt over een kwaliteitsnetwerk met een uitstekende dekking in België en die de pionier is van de prepaidkaart in Europa.

“Mobistar is erg opgetogen om een MVNO-overeenkomst aan te gaan met de marktleider in de grootdistributie in België”, zegt Olivier Ysewijn, Chief Stragegy Officer van Mobistar. “Het strategische partnership met Colruyt is complementair aan de strategie van Mobistar. Dankzij deze overeenkomst kan Mobistar nieuwe segmenten veroveren en zo zijn marktaandeel in de competitieve markt van de vooraf betaalde kaarten vergroten. Colruyt kan steunen op het mobiele breedbandnetwerk, de infrastructuur en de ervaring van Mobistar”, aldus Olivier Ysewijn.

Herlaadkaarten

Colruyt kiest ervoor om te starten met herlaadkaarten omdat dat de meest toegankelijke producten zijn om tot de markt van de mobiele telefonie toe te treden. Danny Jenquin: "We willen in eerste instantie het vertrouwen van onze klanten winnen. Een prepaid-systeem is voor hen de ideale manier om hun budget onder controle te houden. 1 op 2 gsm-gebruikers op de Belgische markt gebruikt herlaadkaarten. Daarin zien we genoeg potentiële klanten die op zoek zijn naar een transparant aanbod en die kostenbewust willen omgaan met mobiele telefonie." Afhankelijk van het succes op de markt, zal Colruyt Mobile zijn diensten in de toekomst verder uitbreiden.

Start Packs in de Colruyt-winkels

Wie Colruyt Mobile wil worden, kan in de Colruyt-winkels voor € 9,99 een Start Pack kopen met een simkaart en € 10 belwaarde, en kan ook zijn huidige oproepnummer behouden. Klanten vinden meer info op de website www.colruytmobile.be.

Tarieven in België

• € 0,13/min. voor bellen
  • € 0,05/min. van Colruyt Mobile naar Colruyt Mobile
  • € 0,045/sms
  • € 0,25/MB

Voordelige volumeprijzen voor mobiel internet, 3 maanden geldig:

• € 6,75/150 MB
  • € 8,75/250 MB
  • € 9,99/500 MB

Meer info over onze prijzen vindt u op de website. Colruyt Mobile is ook bereikbaar voor vragen en suggesties op Facebook (http://www.facebook.com/colruytmobile) en op Twitter (http://www.twitter.com/ColruytMobileNL).

Voor vragen en info kan u contact opnemen met Jan Derom (persverantwoordelijke Groep Colruyt) of Danny Jenquin (divisiemanager non-food) op het nummer 02 360 10 40.

Mobistar (EURONEXT BRUSSEL: MOBB), één van de belangrijkste acteurs op de Belgische en Luxemburgse telecommunicatiemarkt, is actief in mobiel stem- en dataverkeer, in vaste telefonie, in adsl, in tv en in andere markten met een groot groeipotentieel. Het bedrijf ontwikkelt innovatieve producten en diensten voor de residentiële en voor de professionele markt. Mobistar is genoteerd op de Beurs van Brussel en behoort tot de France Télécom–groep.

Voor meer informatie, contacteer:
Persdienst: press@mail.mobistar.be - http://corporate.mobistar.be/press
Patti Verdoodt +32 (0)495 55 96 26