Geen vlees deze keer

Baby’s hebben veel eiwitten nodig, maar dat wil niet zeggen dat je altijd vlees of vis moet toevoegen aan hun papje. Ook als je vegetarisch kookt,  kan je evenwichtige, volwaardige en eiwitrijke maaltijden maken voor je baby met lekkere groenten, energierijke peulen en verrassende vleesvervangers ...

Variëren in eiwitten
  • Vanaf 6 maanden kan je baby dierlijke eiwitten halen uit eieren. Een half, volledig gekookt ei volstaat. Ook plattekaas of jonge kaas kunnen vlees vervangen.
  • Tofoe, quorn, peulvruchten, noten, zaden en pitten zorgen dan weer voor plantaardige eiwitten. Koken, stomen, bakken … het kan allemaal, afhankelijk van het product en de leeftijd. Bekijk hier zeker wanneer je mag beginnen met deze alternatieven.
  • Het is goed om te variëren met dierlijke en plantaardige eiwitten in de voeding van je baby. Combineer ook altijd met voldoende groenten. Het ideale papje bestaat voor 2/3 uit groenten.

Vanaf wanneer gebruik je elke vleesvervanger?

kikkererwten

quorn

tofoe

linzen

champignons

oesterzwammen

hazelnoten

amandelnoten

cashewnoten

walnoten

seitan

witte bonen

rode bonen


Blijf op de hoogte

Rode Prijzen, talrijke kortingen en inspiratie, ook in je mailbox.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

My Colruyt app

Onze app om je boodschappen nóg makkelijker voor te bereiden.

Download de app

Vragen?

We helpen je graag verder met al je vragen, suggesties of klachten.

Geef het snel door

Partner services

back to top