Veelgestelde Vragen #BabyAanBoord

Over inschrijven

Hoe schrijf ik me uit?

Ik schrijf me uit

Hoe schrijf ik me in?

Ik schrijf me in

Wanneer kan ik me inschrijven?

Je kan je inschrijven vanaf je derde maand zwangerschap tot en met 4 weken na de bevalling. De voordelen van Baby Aan Boord zijn toegespitst op het verloop van de zwangerschap en de eerste maanden van je baby. De voordelen hebben geen terugwerkende kracht.

Wat bij een adoptie?

Hoewel Baby Aan Boord in de eerste plaats focust op zwangeren en hun beleving van hun zwangerschap, kunnen gezinnen met een adoptiebaby zich ook inschrijven. Dit tot de baby maximaal 4 weken oud is.
Papa-koppels die zich willen inschrijven bij een adoptie contacteren onze klantendienst voor een oplossing.

Kan ik me op elk moment uitschrijven?

Dat kan zeker, door onze klantendienst te contacteren. We verwijderen onmiddellijk jouw gegevens uit onze database.
Het is mogelijk dat je nog een communicatie ontvangt nadat je je hebt uitgeschreven. Sommige boodschappen worden automatisch uitgestuurd, en het kan dat je aanvraag om uit te schrijven nog niet helemaal verwerkt is. Onze excuses daarvoor.

Ik had me uitgeschreven. Kan ik me opnieuw inschrijven?

Inschrijven kan telkens vanaf 3 maanden in een nieuwe zwangerschap. Let op: dit kan maar 1 keer per jaar. Indien je je toch in hetzelfde jaar opnieuw wilt inschrijven, contacteer dan onze klantenservice.

Wat als de info van mijn inschrijving niet langer klopt?

In dat geval neem je best contact op met onze klantendienst. Onze medewerkers passen jouw gegevens dan aan.

Hoe lang loopt het traject?

Baby Aan Boord start ten vroegste tijdens de 4de maand van je zwangerschap, maar je kan je inschrijven tot je baby 4 weken oud is. Je ontvangt de laatste e-mail wanneer je baby 4 maanden oud is.

Waarom krijg ik mijn bevestigingsmail pas op dinsdag als ik me op vrijdag, zaterdag of zondag heb ingeschreven?

Je aanvraag tot inschrijving wordt manueel bekeken. Dit gebeurt op werkdagen (van maandag t.e.m. vrijdag). Dat betekent dat er in het weekend geen verwerkingen mogelijk zijn.

Welke datum geldt als finale datum voor mijn inschrijving (als mijn baby al geboren is)?

Het is niet de datum waarop jij je aanvraag tot inschrijving hebt ingediend die bepaalt of je op tijd wilde deelnemen. De datum waarop je de bevestigingsmail met de definitieve goedkeuring voor Baby Aan Boord ontvangt, bepaalt of je aanvraag geldig was. Als je baby al geboren is tellen wij 4 weken terug vanaf die datum om de toelatingsperiode af te bakenen.
 

Over de inhoud van de actie

Hoe profiteer ik van de voordelen?

Schrijf je eerst in. Dat kan onder de rubriek Klantenservices, bij Baby Aan Boord. Afhankelijk van je vermoedelijke bevallingsdatum, ontvang je op bepaalde tijdstippen (ongeveer 1 keer per maand) een e-mail met alle info om te profiteren van je voordelen.

Wanneer ontvang ik welk voordeel?

Tijdens je zwangerschap en na de bevalling krijg je e-mails met nuttige informatie voor jonge moeders (ongeveer 1 mail per maand).
De BabyAanBoord-dozen reserveer je op 2 verschillende tijdstippen:

  • de box Verzorging vanaf de 9de maand van de zwangerschap.
  • de box Voeding vanaf dat de baby 3 maanden oud is.

Je krijgt sowieso een e-mail met een speciale link om je boxen te reserveren. Na ontvangst van die e-mail heb je 4 weken de tijd om je BabyaanBoord-doos te reserveren.

Kort na de geboorte sturen we de babyborrelbon ter waarde van 40 euro op per post. Die blijft 9 weken geldig nadat je ‘m thuis ontving. Met de babyborrelbon kies je in de Colruyt-webwinkel op Collect&Go voor 40 euro uit een lijst producten. Je vindt de deelnemende producten onder 'Mijn lijstjes' in het lijstje Babyborrel. Sinds 11 september 2018 is de bon pas geldig bij een reservatie vanaf 100 euro (inclusief de 40 euro aan producten die je met de bon betaalt). Dit minimumbedrag houdt rekening met een volledige gemiddelde boodschappenkar per Collect&Go-reservatie.

Daarnaast krijg je ook nog 4 pakketjes mijlpaalkaartjes met kortingen. Het eerste na de inschrijving (per post), het tweede na 7 maanden zwangerschap (per post), het derde bij afhaling van je babyborrelbon-producten (in het Collect&Go-afhaalpunt) en het laatste wanneer je baby 3 maand oud is (per post).

Welke bronnen gebruiken jullie voor de informatie?

Onze informatie over zwangerschappen hebben we van Kind en Gezin. Kookinformatie komt van ons eigen Lekker Koken-kookteam en onze diëtisten. Onze leveranciers bezorgen ons informatie over hun producten.

Wat zit er precies in de proefboxen?

De BabyAanBoord-doos Verzorging bevat staaltjes van :

  • luiers maat 1 en 4 van Pampers en Boni Selection
  • 3 soorten billendoekjes (Pampers, Nivea, Boni Selection)
  • waspoeder van Le Chat

De BabyAanBoord-doos Voeding bevat staaltjes van:

  • knijpzakje met fruitpap van Olvarit
  • potje met fruitpap van Hero
  • water van Evian en Boni Selection
  • babykoekjes van Boni Selection Bio
  • ons receptenboekje ‘Baby eet mee’

In elke proefbox vind je heel wat kortingbonnen van de deelnemende merken.

Wat als de inhoud van mijn box niet oké is (vb.: onvolledig, vervaldatum, glasbreuk …)?

Is een artikel stuk, vervallen of ontbreekt een artikel, dan heb je recht op een nieuwe box. Contacteer in dat geval onze klantendienst.

Wat houdt de babyborrelbon in?

Met de babyborrelbon kies je in de Colruyt-webwinkel op Collect&Go voor 40 euro uit een lijst producten. Je vindt de deelnemende producten onder 'Mijn lijstjes' in het lijstje Babyborrel. Je kan ze gebruiken tijdens je babybezoek, of tijdens je babyborrel. Sinds 11 september 2018 is de bon pas geldig bij een reservatie vanaf 100 euro (inclusief de 40 euro aan producten die je met de bon betaalt). Dit minimumbedrag houdt rekening met een gemiddelde volledige boodschappenkar per Collect&Go-reservatie, exclusief alle andere kortingen, leveranciersbonnen en leeggoed.
 
De bon moet in 1 keer opgebruikt worden en is niet inwisselbaar voor cash. Na ontvangst blijft hij 9 weken geldig, uitsluitend bij Collect&Go. Je betaalt geen servicekosten wanneer je deelnemende producten reserveert. Profiteer er dus van om meteen ook je andere boodschappen te doen.

Hoe hebben jullie de deelnemende producten geselecteerd?

We maakten een selectie van typische producten voor een babyborrel: versnaperingen, frisdrank en bubbels.

Hoe ziet een correcte babyborrelbon er uit?

De babyborrelbon heeft een barcode en een beveiligingszegel. Bonnen zonder dit zegel worden niet aanvaard.

Wat bij een meerling?

Er is geen aparte actie voor meerlingen. Je hebt wél per kind recht op 2 extra BabyAanBoord-dozen. Je krijgt in dat geval extra bonnen die je kan inruilen voor de boxen in je dichtstbijzijnde Collect&Go-afhaalpunt. Je hoeft de extra proefboxen niet te reserveren. Er wordt geen extra babyborrelbon voorzien.

Hoeveel keer kan ik de kortingen gebruiken?

Elke korting is 1 keer geldig. Geef de bon met de barcode van de gewenste korting af aan de kassa in je Colruyt-winkel of in je Collect&Go-afhaalpunt.

Wat neem je wanneer mee?

  • Om 40 euro korting op de deelnemende babyborrelproducten te krijgen, neem je de babyborrelbon mee naar de kassa van je Collect&Go-afhaalpunt.
  • Om de kortingen van de mijlpaalkaartjes te gebruiken, geef je het bonnetje af aan de kassabediende van je Colruyt-winkel of Collect&Go-afhaalpunt.
  • De bonnen in de BabyAanBoord-dozen dien je ook af te geven aan de kassa van je Collect&Go-afhaalpunt of Colruyt-winkel als je wil profiteren van de kortingen.
  • Voor het afhalen van de BabyAanBoord-dozen heb je geen bonnen nodig. Je reserveert de proefboxen via Collect&Go binnen 4 weken na ontvangst van de e-mails.
  • De extra proefboxen (in geval van een meerling) of vervangende proefboxen (in geval van schade, onvolledige box …) kan je bij Collect&Go afhalen met de bonnen die we jou opsturen. Hiervoor is geen reservatie nodig.

Wanneer moet een kassabediende iets meegeven aan de klant?

Bij het afhalen van de Collect&Go-reservering met de babyborrelbon moet er een pakketje met mijlpaalkaartjes afgegeven worden aan de klant. Bij het afhalen van de proefboxen moet er niets extra meegegeven worden.

Wat als mijn mijlpaalkaartjes of kortingsbonnen vervallen zijn?

De geldigheidsdata worden vermeld op de kaartjes en de bonnen. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ze tijdig te gebruiken. Bij laattijdig gebruik sturen we geen nieuwe bonnen of kaartjes op. De babyborrelbon kan je tot 9 weken na ontvangst gebruiken.

Wat als ik mijn kortingsbonnen of mijlpaalkaarten kwijt ben?

Als je je kortingsbonnen of mijlpaalkaartjes niet ontvangen hebt, neem dan contact op met onze klantendienst. Zonder fysieke bon heb je geen recht op de kortingen bij Collect&Go of in je Colruyt-winkel.

Ik ben mijn babyborrelbon verloren.

Zonder fysieke bon heb je geen recht op de korting bij Collect&Go. Als je je babyborrelbon niet ontvangen hebt, neem dan contact op met onze klantendienst.

Wat als een bepaalde korting niet werkt?

Je krijgt de korting enkel als je de fysieke bon afgeeft aan de kassa. Als deze niet werkt, dan kan de bediende de korting manueel ingeven.

Waarom ontvang ik niet alle e-mails?

Sommige e-mailproviders gebruiken strenge spamfilters. Daardoor worden e-mails al eens tegengehouden en lijkt het alsof je niet al onze e-mails ontvangt. Controleer daarom je spamfolder. Om te voorkomen dat onze e-mails daar terechtkomen, voeg je info@colruyt.be toe aan je adresboek of lijst met vertrouwde afzenders.


Over de actievoorwaarden

Wat zijn de voorwaarden van Baby Aan Boord?

De voorwaarden om deel te nemen aan Baby Aan Boord zijn:

  • je bent min. 3 maand zwanger of max. 4 weken geleden bevallen (behalve bij adoptie)

  • je geeft je geboortedatum door
  • je neemt niet deel aan onze actie Samenwonen
  • je hebt eerder dit jaar nog niet deelgenomen aan Baby Aan Boord
  • je hebt een Xtra-login

Ik ben 1 maand zwanger en wil me inschrijven.

Je kan je niet inschrijven als je nog geen 3 maanden zwanger bent. De actie start bij 3 maanden zwangerschap en eindigt wanneer je baby 3 maand oud is. De voordelen van Baby Aan Boord zijn toegespitst op deze periode.

Waarom mag mijn man zich niet inschrijven?

Alleen zwangeren kunnen zich registreren voor Baby Aan Boord. Het BabyAanBoord-programma vertrekt vanuit de zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken. In dat opzicht lijkt ons de meest relevante persoon voor de inschrijving de zwangere. Bovendien is de inschrijving gekoppeld aan het persoonlijke Xtra-profiel. Daarom kunnen partners zich niet mee inschrijven.

Waar zijn de acties van Baby Aan Boord geldig?

Baby Aan Boord geldt enkel voor Colruyt-winkels en Collect&Go-afhaalpunten in België.

Waarom enkel bij Colruyt Laagste Prijzen en niet bij andere winkels van Colruyt Group?

Elke winkel van Colruyt Group heeft zijn eigen gepersonaliseerde acties. De communicaties en promoties voor Baby Aan Boord zijn volledig bedacht door Colruyt Laagste Prijzen, op maat van onze klanten. Daarom kan je alleen bij ons van de voordelen profiteren.

Waarom tijdens je zwangerschap en de eerste maanden van je baby?

De info die we in Baby Aan Boord meegeven, is afgestemd op de noden van zwangeren en van baby’s tot zo’n 3 maand oud. In deze periode kan Colruyt het meest voor jou betekenen. Nadien vind je als klant verdere info in onze folders en andere communicatiekanalen.

Waarom moet ik Xtra hebben?

Alleen klanten met een Xtra-profiel kunnen deelnemen aan de actie. Een Xtra-login is bovendien nodig om de BabyAanBoord-dozen en babyborrelbon te reserveren in je Collect&Go-afhaalpunt. Nog geen Xtra? Meld je hier aan!

Waarom mag ik me niet inschrijven voor Baby Aan boord als ik al ingeschreven ben voor de actie Samenwonen?

Je kan aan slechts 1 actie tegelijk deelnemen. Zodra je de actie Samenwonen doorlopen hebt, kan je overstappen naar Baby Aan Boord. Je baby mag niet ouder zijn dan 4 weken op het moment van de inschrijving.

Hoe vaak kan ik deelnemen?

Je kan 1 keer per jaar deelnemen. Je kan je wel voor elke zwangerschap opnieuw inschrijven, zolang er maar 1 jaar verstreken is sinds je vorige inschrijving.

Ik schreef me pas later in mijn zwangerschap of na de geboorte in. Heb ik nog recht op alle voordelen van Baby Aan Boord?

Baby Aan Boord volgt een vast verloop en werkt niet met terugwerkende kracht. Wanneer de looptijd van (een onderdeel van) de actie verstreken is, heb je er geen recht meer op. Bv.: je schrijft je pas in na de bevalling. In dat geval heb je geen recht meer op de proefbox Verzorging, omdat die uitsluitend reserveerbaar is in de 9de maand van de zwangerschap.

 

Over Collect&Go

Waarom kan ik mijn BabyAanBoord-dozen niet in mijn Colruyt-winkel afhalen?

Door de BabyAanBoord-dozen te laten afhalen in onze Collect&Go-afhaalpunten, garanderen we een optimale logistieke verdeling. Bij Collect&Go bepaal je zelf waar en wanneer je je reservatie afhaalt.

Hoe werkt Collect&Go?

Collect&Go is de online boodschappenservice van Colruyt Group die je het leven makkelijker maakt. Je stelt je boodschappenlijstje samen en stuurt het ons door. Wij verzamelen de boodschappen voor jou en zetten ze voor je klaar in handige plooiboxen (leeggoedwaarde: 5,95 euro). Jij haalt je boodschappen af waar en wanneer je wil.

Wat als er geen afhaalpunt in de buurt is?

Collect&Go heeft meer dan 180 afhaalpunten verspreid over heel België. Het dichtstbijzijnde vind je gemakkelijk hier. Onze afhaalpunten zijn afzonderlijke ruimtes uitsluitend bestemd voor het afhalen van Collect&Go-reservaties. Daar kunnen we je snel en makkelijk verder helpen.

Wat wordt verstaan onder servicekosten?

Voor het rondhalen, klaarzetten en overhandigen van je boodschappen rekent Collect&Go een servicekost van 5,50 euro aan, boven op de prijzen van de producten die je reserveert. Wanneer je de BabyAanBoord-dozen of de producten van je babyborrelbon reserveert, valt de servicekost weg. De servicekost staat nog vermeld in de bevestiging van je reservatie, maar wordt sowieso in mindering gebracht in het afhaalpunt. Ook je kortingen op Colruyt-producten zijn nog niet in mindering gebracht van het geschatte totaal. We verrekenen die aan de kassa op vertoon van je Xtra-app of -kaart.

 

 

Blijf op de hoogte

Rode Prijzen, talrijke kortingen en inspiratie, ook in je mailbox.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

My Colruyt app

Onze app om je boodschappen nóg makkelijker voor te bereiden.

Download de app

Vragen?

We helpen je graag verder met al je vragen, suggesties of klachten.

Geef het snel door

Partner services

back to top