4-groentepannetje met fetayoghurt

Hoofdgerecht Minder dan 45 min. 4 personen

Ingrediënten

  • courgettes 2
  • rode paprika's 2
  • butternutpompoenen 1
  • venkelknollen 1
  • rozemarijn (vers) 8 takjes
  • knoflook 3 teentjes
  • rode uien 2
  • feta (blok) 400 g
  • Griekse yoghurt 250 g
  • groentebouillon 5 dl
  • olijfolie 4 eetl.
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (30 min.)
  2. - Verwijder de pitjes en de witte zaadlijsten uit de paprika’s en snij in blokjes van 2 cm.
  3. - Snij de ongeschilde courgettes in de lengte doormidden en schraap er de zaadlijsten uit met een lepel. Snij het vruchtvlees in halvemaantjes van 1 cm.
  4. - Schil de butternutpompoen en verwijder de pitten en de draden. Snij het vruchtvlees in blokjes van 2 cm.
  5. - Snij de venkel doormidden en verwijder de harde kern. Snij de rest in blokjes van 1 cm.
  6. - Snij de rode uien in halvemaantjes.
  7. - Snipper het knoflook fijn.
Bereiding (35 min.)
  1. 1 Verhit de olijfolie in een grote kookpot met dikke bodem en bak de stukjes ui en het knoflook 2 min.
  2. 2 Voeg alle groenten toe en roerbak 5 min.
  3. 3 Overgiet met de groentebouillon en voeg de takjes rozemarijn toe. Laat 20 à 25 min. afgedekt garen op een matig vuur (of iets langer als u liever zachte groenten hebt). Kruid eventueel met peper en zout.
  4. 4 Prak ondertussen de feta fijn en meng onder de Griekse yoghurt. Kruid met peper en een beetje zout (de feta is al gezouten).
  5. 5 Verwijder vlak voor het serveren de takjes rozemarijn uit het groentestoofpotje.
Afwerking

Schep de groenten in diepe borden en lepel er wat feta yoghurt over. Geef er ciabatta of gebakken krielaardappelen bij.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 517 kCal
Koolhydraten 18 g
Proteins 22.6 g
Fat 39.4 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER