Bloemkoolcouscous met kalkoen tandoori

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • kalkoenensneden (beenhouwerij) 600 g
  • bloemkolen 1
  • komkommers 1
  • zoete puntpaprika’s 2
  • lente-uitjes 4
  • avocado's 1
  • limoenen 1
  • koriander 1 plantjes
  • knoflook 1 teentjes
  • kikkererwten (blik) 340 g
  • olijfolie 3 eetl.
  • tandooripasta (bokaal) 150 g
  • zwarte peper (molen)
  • zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (20 min.)
  2. - Spoel de kikkererwten onder koud water en laat uitlekken.
  3. - Verdeel de bloemkool in roosjes en rasp of hak fijn (dat gaat makkelijk met een keukenrobot).
  4. - Snij de hoedjes van de puntpaprika’s en verwijder de pitjes en de witte zaadlijsten. Snij het vruchtvlees in ringen.
  5. - Snij de lente-uitjes fijn.
  6. - Snij de ongeschilde komkommer in de lengte in 2 en schraap er de zaadjes uit met een koffielepel. Snij dan in halvemaantjes.
  7. - Pers de limoen en het knoflook.
  8. - Snij de avocado in partjes en besprenkel met wat limoensap.
  9. - Snipper de koriander fijn (hou enkele takjes opzij voor de afwerking).
Bereiding (± 20 min.)
  1. 1 Besmeer de kalkoenensneden met de tandooripasta.
  2. 2 Verhit 1 eetl. olijfolie in een pan en bak de kalkoenensneden ± 5 min. aan elke kant.
  3. 3 Verhit intussen 1 eetl. olijfolie in een kookpot en bak het knoflook kort. Voeg de helft van de lente-uitjes en de helft van de puntpaprika toe. Voeg ook de bloemkool toe en laat ± 5 min. bakken.
  4. 4 Meng er de kikkererwten onder en laat nog 3 min. bakken. Kruid met zwarte peper en zout.
  5. 5 Doe de bloemkoolcouscous in een grote schaal en meng er de rest van de lente-uitjes en de puntpaprika onder. Voeg ook de komkommer en de fijngesnipperde koriander toe. Breng op smaak met 1 eetl. olijfolie en de rest van het limoensap.
Afwerking

Snij de kalkoenensneden in schuine stukken en verdeel over de schaal. Werk af met de avocadopartjes en de takjes koriander.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 463 kCal
Koolhydraten 19.6 g
Vezels 47 g
Vetten 19.5 g
Tip

Baby eet mee

Door de ingrediënten en de bereidingswijze licht aan te passen kan u dit recept ook tegelijkertijd klaarmaken voor uw peuter of baby.

Bereiding (20 min.)
1 Kook 50 g geschilde aardappel met 100 g bloemkool 20 min. gaar in water.
2 Voeg na 15 min. 25 g kalkoenensnede toe. Giet af.
3 Mix fijn en meng met 1 koffiel. plantaardige olie.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER