Eend met groene groentjes en rijst

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • borstfilets van eend (beenhouwerij) 3
  • prinsessenbonen 400 g
  • peultjes 250 g
  • mango's 1
  • gember 3 cm
  • uien 1
  • basmatirijst 250 g
  • geroosterd sesamzaad 2 eetl.
  • sojasaus 3 eetl.
  • sesamolie 3 eetl.
  • olijfolie 2 eetl.
  • kurkuma 0.5 koffiel.
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (meer dan 60 min.)
  1. 15 min. + 1 u. marineren
  2. - Maak met een scherp mes kruiselings inkepingen in de velkant van de eendenborstfilets tot u een rasterpatroon hebt.
  3. - Rasp de gember en meng onder de sojasaus en de sesamolie. Bestrijk er de vleeskant van de eendenborstfilets mee en zet 1 u. in de koelkast.
  4. - Snij de ui in fi jne ringen
  5. - Schil de mango en snij in blokjes.
Bereiding (20 min.)
  1. 1 Verhit een pan met dikke bodem. Bak de eendenborstfilets 10 min. op de velkant, zonder vetstof. Giet het smeltende vet weg. Draai ze om en laat nog 6 min. bakken op een matig vuur.
  2. 2 Kook ondertussen de rijst gaar in lichtgezouten water (kooktijd: zie verpakking). Giet af.
  3. 3 Kook de prinsessenbonen en de peultjes 5 min. onafgedekt in lichtgezouten water. Giet af.
  4. 4 Verhit de olijfolie in een kookpot en bak de uiringen glazig. Voeg de peultjes, de prinsessenbonen en de mangoblokjes toe en laat opwarmen. Kruid met peper en zout en roer er de kurkuma en de geroosterde sesamzaadjes onder.
Afwerking

Snij de eendenborstfi lets in schuine sneetjes.
Serveer met de rijst en de groene groenten.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 940 kCal
Koolhydraten 63 g
Vezels 54.6 g
Vetten 52 g
Tip

Geen liefhebber van mango? Vervang hem gerust door ananas of lychees.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER