Gevulde avocado’s met eieren en gemengde salade

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • fijnproevers-slamix (krulandijvie, radicchio en veldsla) 320 g
  • avocado's 2
  • rode paprika's 2
  • parmezaan (blok) 100 g
  • eieren 4
  • olijfolie 3 eetl.
  • wittewijnazijn 1 eetl.
  • zwarte peper (molen)
  • zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (15 min.)
  2. - Rasp de parmezaan.
  3. - Snij de avocado’s in de lengte doormidden. Verwijder de pit en lepel nog een beetje verder uit tot u een holte hebt ter grootte van een ei.
  4. - Mix het uitgeholde vruchtvlees samen met de olijfolie en de azijn tot een gladde dressing. Kruid met zwarte peper en zout. Zet koel weg.
Bereiding (30 min.)
  1. 1 Verwarm de oven voor op 180 °C.
  2. 2 Leg de avocado’s naast elkaar in een ovenschaal en breek 1 ei in elke avocadohelft. Bestrooi met de geraspte parmezaan. Kruid met zwarte peper.
  3. 3 Zet 18 à 20 min. in de voorverwarmde oven tot de eieren gestold zijn en de kaas gegratineerd is.
  4. 4 Verwijder intussen de pitjes en de witte zaadlijsten uit de paprika’s en snij het vruchtvlees in hele dunne reepjes. Meng samen met de avocado dressing onder de slamix.
Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 431 kCal
Koolhydraten 7.1 g
Vezels 19.6 g
Vetten 35.9 g
Tip

- Voor niet-vegetariërs kan u gerookte zalm toevoegen. Hol de halve avocado’s een beetje verder uit en leg er een sneetje gerookte zalm in. Laat de zalm over de randen van de avocado hangen en breek er een ei in. De parmezaan laat u weg. Kruid goed met zwarte peper

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER