Granola met gebakken appel en yoghurt

Ontbijt Minder dan 45 min. 4 personen

Ingrediënten

  • appelen 2
  • yoghurt natuur 500 g
  • zachte veenbessen 50 g
  • gedroogde abrikozen 4
  • zonnebloempitten 75 g
  • walnootpitten 50 g
  • amandelschilfers 50 g
  • chiazaadjes 1 eetl.
  • havermout 200 g
  • vloeibare honing 0.5 dl
  • olijfolie 0.5 dl
  • kaneel 1 koffiel.
  • nootmuskaat 1 mespunten
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (5 min.)
  2. - Verwarm de oven voor op 170 °C.
  3. - Hak de walnootpitten grof.
  4. - Doe de havermout, de zonnebloempitten, de walnootpitten, de amandelschilfers, het kaneel en de nootmuskaat in een grote kom. Meng er de honing en 1/2 dl olijfolie onder.
Bereiding (35 min. + afkoelen)
  1. 1 Verdeel de havermoutmengeling over een bakplaat met bakpapier en zet ± 25 min. in de voorverwarmde oven. Roer regelmatig.
  2. 2 Schil ondertussen de appelen en snij elke appel in 12 partjes.
  3. 3 Verhit 2 eetl. olijfolie in een braadpan en bak de appelpartjes goudbruin. Bestrooi met het chiazaad.
  4. 4 Haal de granola uit de oven en laat afkoelen.
  5. 5 Snij ondertussen de gedroogde abrikozen in fijne reepjes. Meng samen met de zachte veenbessen
  6. onder de granola.
Afwerking

Verdeel de yoghurt over 4 kommetjes. Schep er 2 eetl. granola op en leg er de gebakken appelpartjes op.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 831 kCal
Koolhydraten 72.7 g
Vezels 21 g
Vetten 49.5 g
Tip

Peuter eet mee

Door de ingrediënten en de bereidingswijze licht aan te passen kan u dit recept ook tegelijkertijd klaarmaken voor uw peuter.

Bereiding (10 min.)
1 Snij 1 banaan in schijfjes.
2 Breng 1 dl volle melk aan de kook samen met 2 eetl. havermout. Haal van het vuur en laat zwellen
tot een dikke pap. Meng er de helft van de schijfjes banaan en 1/2 koffiel. cacaopoeder onder.
3 Doe de pap in een kommetje en leg er de rest van de schijfjes banaan op.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER