Hazenrugfilet met portosaus, gebakken vijgen en boschampignons

Hoofdgerecht Minder dan 45 min. 4 personen

Ingrediënten

  • hazenrugfilets (diepvries) 4
  • pommes duchesse (diepvries) 20
  • boschampignons 400 g
  • verse vijgen 2
  • knoflook 1 teentjes
  • sjalotten 1
  • boter 2 eetl.
  • vloeibare honing 2 eetl.
  • rode porto 1 dl
  • wildfond (bokaal) 2 dl
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (ontdooitijd + 20 min.)
  2. - Laat de hazenrugfilets oppervlakkig ontdooien en dep droog. Snij het knoflookteentje in 2 en wrijf er de hazenrugfilets mee in.
  3. - Snipper de sjalot heel fijn.
  4. - Borstel de boschampignons schoon.
  5. - Snij de vijgen in de lengte in 4 en bestrijk met de honing.
  6. - Verwarm de oven voor op 180 °C.
Bereiding (30 min.)
  1. 1 Schik de vijgen naast elkaar in een ovenschaal en zet 15 min. in de voorverwarmde oven.
  2. 2 Smelt intussen 1 eetl. boter in een braadpan en bak de hazenrugfilets aan alle kanten goudbruin. Kruid met peper en zout en laat ± 10 min. verder garen op een zacht vuur. Haal het vlees uit de pan en hou warm onder aluminiumfolie.
  3. 3 Stoof de sjalot 1 à 2 min. in de pan van het vlees. Overgiet met de porto en de wildfond en laat 10 à 15 min. koken.
  4. 4 Verhit intussen 1 eetl. boter in een kookpot en bak de boschampignons kort aan. Kruid met peper en zout.
  5. 5 Bak de pommes duchesse goudbruin in de friteuse op 175 °C (baktijd: zie verpakking).
Afwerking

Snij de hazenrugfilets in schuine sneetjes en verdeel over de borden. Lepel er de portosaus bij. Schik 2 stukjes vijg op de borden en lepel er de boschampignons naast. Geef er de pommes duchesse bij.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 467 kCal
Koolhydraten 35.2 g
Proteins 34.6 g
Fat 17 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER