Kokos-bloemkoolstoofpotje met kerrierijst

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • bloemkolen 0.5
  • peultjes 100 g
  • witte selders 4 stengels
  • kerstomaten 1 bakjes
  • rode paprika's 1
  • bananen 1
  • gember 2 cm
  • gezouten pindanoten 25 g
  • kokosmelk 165 ml
  • groentebouillon 1 blokjes
  • olijfolie 2 eetl.
  • bieslook (vers) 0.25 potjes
  • peper en zout
  • Voor de kerrierijst:
  • basmatirijst 250 g
  • kerriepoeder 2 koffiel.
  • bouillon voor pasta en rijst 2 blokjes
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding
  1. - Snij de stengels witte selder in fijne reepjes.
  2. - Verwijder de pitjes en de witte zaadlijsten uit de paprika en snij het vruchtvlees in reepjes.
  3. - Snij de bloemkool in kleine roosjes.
  4. - Snipper het bieslook fijn.
  5. - Halveer de kerstomaatjes.
  6. - Spoel het zout van de pindanoten en laat uitlekken.
  7. - Schil het stukje gember en snij fijn.
Bereiding (15 min.)
  1. Bereid de kerrierijst: kook de rijst gaar (kooktijd zie verpakking) in een ruime kookpan en voeg de bouillonblokjes voor rijst en de 2 koffiel. kerriepoeder toe aan het kookwater.
  2. Verhit de olijfolie in een kookpan en bak de reepjes paprika en witte selder met de fijngesneden gember gedurende 2 min.
  3. Voeg de pindanoten, de bloemkoolroosjes, de diepgevroren peultjes en het verkruimelde blokje groentebouillon toe. Giet er de kokosmelk bij en nog 165 ml (inhoud van het blikje) water. Dek af en laat 6 min. sudderen.
  4. Voeg de halve kerstomaatjes en het fijngesnipperd bieslook toe. Breng op smaak met peper, zout en limoensap. Laat nog enkele min. sudderen.
Afwerking

Serveer de groentestoofschotel met de kerrierijst. Werk af met enkele schijfjes banaan.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 475 kCal
Koolhydraten 65.3 g
Proteins 12.2 g
Fat 18.3 g
Tip

Hebt u weinig tijd? Vervang de kerrierijst dan door voorgekookte kant-en-klare Indische rijst.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER