Krieltjessalade met komkommer en feta

Hoofdgerecht Minder dan 45 min. 4 personen

Ingrediënten

  • komkommers 1
  • rode zoete puntpaprika's 1
  • Romeinse slaharten 3
  • avocado's 1
  • limoenen 0.5
  • tuinkers 1 bakjes
  • bieslook 0.3 plantjes
  • rode uien 1
  • krielaardappelen 600 g
  • feta (blok) 200 g
  • halfgedroogde tomaten in olie (versmarkt) 4 eetl.
  • olijfolie 2 eetl.
  • zwarte peper (molen)
  • zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (10 min.)
  2. - Wrijf de ongeschilde krieltjes goed schoon onder koud water. Snij in de lengte in 2.
  3. - Pluk de tuinkers.
  4. - Verwarm de oven voor op 200 °C.
Bereiding (35 min.)
  1. 1 Verdeel de krieltjes over een ovenschaal. Besprenkel met de olijfolie en kruid met zwarte peper en zout. Meng goed onder elkaar en bak 30 min. in de voorverwarmde oven.
  2. 2 Schil ondertussen de komkommer. Snij in de lengte in 2 en verwijder de zaadjes met een koffielepel. Snij daarna in staafjes van 5 cm lang. Verwijder de pitjes en de witte zaadlijsten uit de zoete puntpaprika en snij in reepjes.
  3. Snij de slaharten in fijne reepjes en de rode ui in ringen. Snij de halfgedroogde tomaten in 2. Snipper ook het bieslook fijn.
  4. 3 Snij het vruchtvlees van de avocado in blokjes. Besprenkel met het limoensap en kruid met zwarte peper. Meng onder de komkommer, de zoete puntpaprika, de Romeinse sla, de rode ui, de halfgedroogde tomaten en het
  5. bieslook.
  6. 4 Meng de krieltjes onder de groenten. Verkruimel er de feta over en bestrooi met de tuinkers. Serveer warm of lauw.
Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 444 kCal
Koolhydraten 36.4 g
Proteins 14 g
Fat 25.2 g
Tip

Baby eet mee

Door de ingrediënten en de bereidingswijze licht aan te passen kan u dit recept ook tegelijkertijd klaarmaken voor uw peuter of baby.

Bereiding (25 min.)
1 Schil 1 aardappel en snij in stukjes. Snij 1/2 stronk Romeinse sla in reepjes en het vruchtvlees van 1/2 avocado in stukjes. Pluk 1/4 bakje tuinkers.
2 Kook de aardappel 20 min. gaar in water. Voeg de laatste 2 min. de Romeinse sla toe. Giet af en laat uitlekken.
3 Mix de groenten, de avocado en de tuinkers fijn. Meng er 1 koffiel. plantaardige olie onder.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER