Mezze

Voorgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • calamari fritti (diepvries) 500 g
  • Scampi Fritti (diepvries) 500 g
  • Voor het slaatje:
  • kropsla 1
  • rucola 100 g
  • komkommers 0.5
  • radijzen 10
  • uien 1
  • olijfolie 1 dl
  • citroenen 0.5
  • dille (vers) 1 plantjes
  • peper en zout
  • Voor het tomatensausje:
  • tomaten 5
  • feta (blok) 100 g
  • olijfolie 1 eetl.
  • oregano (gedroogd) 0.5 koffiel.
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. - Pel de tomaten (dat gaat makkelijk als u ze 10 sec. onderdompelt in heet water), snij in partjes en verwijder de pitjes.
  2. - Was de sla en scheur de bladeren in kleine stukken.
  3. - Schil de komkommer, snij in de lengte in twee en verwijder de pitjes. Snij in dunne maantjes.
  4. - Snij de radijzen in plakjes.
  5. - Snipper de dille fijn.
  6. - Snij de ui in ringen.
Bereiding (30 min.)
  1. Enkele uren vooraf
  2. Maak het tomatensausje: verhit 1 eetl. olijfolie in een kookpan. Voeg de tomatenpartjes toe en kruid met oregano, peper en zout. Laat 30 min. stoven op een matig vuur. Laat volledig afkoelen en verdeel er de fetablokjes over.
  3. Op het moment zelf
  4. Meng de sla met de rucola, komkommer, ui, radijs en dille. Besprenkel met 1 dl olijfolie en het citroensap. Kruid met peper en zout. Roer om.
  5. Bak de diepgevroren Calamaris en Scampi Fritti 3 tot 5 min. in de frituurpan (175 °C).
Afwerking

Verdeel de sla over de borden en leg er de Calamaris en Scampi Fritti op. Dien op met het tomatensausje en een toefje tarama en/of tzatziki (allebei verkrijgbaar in de versmarkt).

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 947 kCal
Koolhydraten 46.7 g
Vezels 31.3 g
Vetten 70.1 g
Tip

Fritti om te dippen

Scampi en calamaris fritti zijn ook heerlijk als diphapje met tarama, tzatziki of volgende dipsausjes:
- tartaar-, cocktail- of andalousesaus.
- komkommersaus: rasp 1/2 komkommer en meng met natuuryoghurt, citroensap, peper en zout.
- koude tomatensalsa: pel 2 tomaten, haal de pitjes eruit en snij in blokjes. Meng met 1 teentje geplette knoflook, fijngesnipperde peterselie, 1 fijngesnipperde sjalot, olijfolie met basilicum, peper en zout.
- plet 1 rijpe banaan met een vork, besprenkel met 2 eetl. citroensap en bestrooi met 1/2 koffiel. kerriepoeder en 2 koffiel. kokospoeder. Kruid met peper en zout.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER