Pannenkoeken met ricotta en spinazie

Voorgerecht Minder dan 45 min. 4 personen

Ingrediënten

  • Voor de pannenkoeken:
  • boter 9 koffiel.
  • eieren 2
  • melk 2.5 dl
  • zelfrijzende bloem 125 g
  • zout 1 snuifjes
  • Voor de vulling:
  • bladspinazie (diepvries) 500 g
  • basilicum (vers) 0.5 plantjes
  • ricotta 200 g
  • parmezaan (blok) 50 g
  • boter 1 koffiel.
  • eidooiers 1
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (Minder dan 45 min.)
  1. (ontdooitijd + 10 min.)
  2. - Laat de spinazie volledig ontdooien in een vergiet. Duw er met de bolle kant van een lepel zo veel mogelijk vocht uit.
  3. - Rasp de parmezaan (u hebt 4 eetl. nodig).
  4. - Snipper het basilicum fijn (u hebt 2 eetl. nodig).
Bereiding (30 min. + 15 min. in de oven)
  1. 1 Doe het bakmeel en het snuifje zout in een mengkom. Maak in het midden een kuiltje en breek er de eieren in. Giet er beetje bij beetje 2,5 dl melk bij en mix tot een glad beslag.
  2. 2 Verhit een pan met antiaanbaklaag en laat er telkens 1 koffiel. boter per pannenkoek in smelten. Doe telkens een kleine pollepel beslag in de pan en bak 8 pannenkoeken.
  3. 3 Verwarm de oven voor op 190 °C.
  4. 4 Smelt 1 koffiel. boter in een pan en stoof de uitgelekte spinazie 5 min. op een zacht vuur.
  5. 5 Doe de spinazie in een kom en meng er het basilicum, de ricotta en de eidooier onder. Kruid goed met peper en zout.
  6. 6 Verdeel de mengeling over de pannenkoeken en rol strak op.
  7. 7 Besmeer een ovenschaal met 1 koffiel. boter en schik er de pannenkoeken in. Bestrooi met de geraspte parmezaan en zet 15 min. in de voorverwarmde oven.
Afwerking

Snij de pannenkoeken in stukken en geef er een zelfgemaakte tomatensaus bij.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 445 kCal
Koolhydraten 27.9 g
Proteins 22.1 g
Fat 27.3 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER