Parmentier met vis en zoete aardappel

Hoofdgerecht meer dan 60 min. 4 personen

Ingrediënten

  • hokifilets (diepvries) 600 g
  • preiwitten 3
  • wortelen 3
  • zoete aardappelen 400 g
  • aardappelen 400 g
  • lichte room 2.5 dl
  • boter 2 eetl.
  • paneermeel 2 eetl.
  • olijfolie 1 eetl.
  • nootmuskaat
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (ontdooitijd + 15 min.)
  2. - Laat de hokifilets oppervlakkig ontdooien en dep droog.
  3. - Schil de aardappelen en de zoete aardappelen en snij in stukken.
  4. - Snij de preiwitten en de wortelen in schijfjes.
Bereiding (25 min. + 30 à 35 min. in de oven)
  1. 1 Verwarm de oven voor op 180 °C.
  2. 2 Kook de aardappelen en de zoete aardappelen 20 min. in lichtgezouten water. Giet af en plet tot een puree samen met 1 eetl. boter en 1/2 dl room. Kruid met peper, zout en nootmuskaat.
  3. 3 Verhit ondertussen de olijfolie in een kookpot en stoof de prei en de wortelen ± 5 min. Kruid met peper en zout.
  4. 4 Schik de hokifilets in een ovenschaal en kruid ze met peper en zout. Doe de gestoofde groenten bij de vis en giet er 2 dl room over.
  5. 5 Bedek met de puree en maak bovenaan met een vork wat lijntjes in de puree.
  6. 6 Bestrooi met het paneermeel en verdeel er 1 eetl. boter over in klontjes. Zet 30 à 35 min. in de voorverwarmde oven.
Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 509 kCal
Koolhydraten 39.6 g
Vezels 29 g
Vetten 25 g
Tip

Baby eet mee
+ 6 maand

Door de ingredienten en de bereidingswijze licht aan te passen kan u dit recept ook tegelijkertijd klaarmaken voor uw baby.

Bereiding (30 min.)
1 Schil 50 g aardappel, 50 g zoete aardappel en 50 g wortel. Snij alles in blokjes. Snij 50 g preiwit in kleine stukjes.
2 Kook de aardappelen en de prei 20 min. in een bodempje water en voeg 30 g oppervlakkig ontdooide hokifilet toe na 15 min.
3 Mix fijn en meng met 1 koffiel. plantaardige olie.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER