Thaise BBQ-burger met koolslaatje en pindadressing

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • hamburgers (beenhouwerij) 8
  • Chinese kolen 0.5
  • komkommers 1
  • wortelen 2
  • limoenen 1
  • basilicum (vers) 2 takjes
  • munt (vers) 2 takjes
  • rijst 250 g
  • pindanoten 2 eetl.
  • pindakaas 1 eetl.
  • rijstazijn 5 eetl.
  • sojasaus 3 eetl.
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. Bereiding in de keuken: (20 min. + afkoelen)
  2. 1 Kook de rijst gaar in lichtgezouten water (kooktijd: zie verpakking). Giet af. Meng de rijstazijn onder de rijst en laat afkoelen.
  3. 2 Schil intussen de komkommer en de wortelen. Snij in fijne reepjes.
  4. 3 Snipper de Chinese kool fijn en doe in een grote kom. Voeg de komkommer- en wortelreepjes toe.
  5. 4 Snipper de munt- en basilicumblaadjes fijn. Voeg toe aan de groenten.
  6. 5 Pers de limoen (u hebt 2 eetl. sap nodig).
  7. 6 Smelt de pindakaas samen met de sojasaus en het limoensap in een steelpan op een zacht vuur.
  8. 7 Hak de pindanoten in kleine stukjes (dat gaat makkelijk als u ze in een plastic zakje steekt en erover rolt met een deegrol of glazen fles).
Bereiding (± 15 min.)
  1. Bereiding op de barbecue
  2. 8 Bak de burgers 5 à 7 min. aan elke kant gaar en goudbruin op een matig warme barbecue.
Afwerking

Meng de pindadressing onder de groenten. Verdeel de burgers over de borden en schep er de groenten op. Werk af met de pindanoten en serveer met de rijst.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 800 kCal
Koolhydraten 79.9 g
Vezels 62.5 g
Vetten 25.5 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER