Venkel met paprikasalsa en gebakken krieltjes

Vegetarisch minder dan 60 min. 4 personen

Ingrediënten

  • venkelknollen 3
  • paprika's 3
  • lente-uitjes 3
  • groene pepertjes 1
  • citroenen 0.5
  • platte peterselie 1 plantjes
  • krielaardappelen 600 g
  • knoflook 2 teentjes
  • olijfolie 4 eetl.
  • Provençaalse kruiden
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
  • Tip
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. - Snij de paprika’s in 2 en verwijder de pitjes en de witte zaadlijsten.
  2. - Snipper het knoflook fijn.
  3. - Snipper de lente-uitjes en de platte peterselie fijn.
  4. - Snij het groene pepertje in fijne ringetjes.
  5. - Snij de venkelknollen in 4 gelijke stukken in de lengte. Bewaar het groen voor het garnituur.
Bereiding (40 min.)
  1. Schik de paprika’s met de velkant naar boven op een bakplaat en zet 30 min. in een op 200 °C voorverwarmde oven.
  2. Kook ondertussen de stukken venkel ± 8 min. in lichtgezouten water. Giet af.
  3. Kook ook de krielaardappelen gaar in de schil gedurende 20 min. Giet af en pel ze.
  4. Verhit 2 eetl. olijfolie in een braadpan en bak de krieltjes aan alle kanten goudbruin. Kruid met de Provençaalse kruiden, peper en zout.
  5. Verwijder het vel van de paprika’s en snij in blokjes. Meng met de fijngesnipperde lente-uitjes, platte peterselie en knoflook, het citroensap en het groene pepertje. Kruid met peper en zout.
  6. Verhit 2 eetl. olijfolie in een braadpan en bak de stukken venkel 3 min. goudbruin. Kruid met peper en zout.
Afwerking

Verdeel de stukken venkel over de borden en verdeel er de paprikasalsa over. Serveer met de krielaardappelen en werk af met wat venkelgroen.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 263 kCal
Koolhydraten 35.3 g
Vezels 5.6 g
Vetten 10.6 g
Tip

De paprikasalsa is ook lekker met wat citroenzeste erin. Gebruik dan een onbehandelde citroen.

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER