Wrap met gegrilde tofoeblokjes en fris komkommerslaatje

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • tofoe (blok) 500 g
  • komkommers 2
  • radijzen 1 bosjes
  • lente-uitjes 1 bosjes
  • gember 2 cm
  • rode pepertjes 1
  • munt (vers) 4 takjes
  • knoflook 1 teentjes
  • wraps 4
  • zachte veenbessen 2 eetl.
  • ahornsiroop 1 eetl.
  • suiker 1 snuifjes
  • olijfolie 2 eetl.
  • sojasaus 2 eetl.
  • appelazijn 1 eetl.
  • sesamolie 1 koffiel.
  • zwarte peper (molen)
  • grof zeezout (molen)
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. Bereiding in de keuken (10 min. + 20 min. marineren)
  2. 1 Dep de tofoe goed droog met keukenpapier en snij in blokjes van 2 cm.
  3. 2 Verwijder de pitjes uit het pepertje en hak samen met het knoflook fijn. Meng samen met de sojasaus, de ahornsiroop en de sesamolie onder de blokjes tofoe. Laat 20 min. marineren in de koelkast.
  4. 3 Snij ondertussen de ongeschilde komkommers in de lengte doormidden en schraap er de zaadlijsten uit met een lepel. Snij het vruchtvlees in dunne halvemaantjes. Snij de radijzen in dunne schijfjes.
  5. 4 Hak de lente-uitjes en de muntblaadjes grof en rasp de gember. Meng de stukjes komkommer met de schijfjes radijs, de veenbessen, de lente-uitjes, de munt, de geraspte gember, de appelazijn en de olijfolie. Kruid met de suiker, zwarte peper en zeezout en meng goed onder elkaar.
Bereiding (10 min.)
  1. Bereiding op de barbecue
  2. 5 Haal de blokjes tofoe uit de marinade en dep ze een beetje droog met keukenpapier. Steek op brochettestokjes en gril op een matig warme barbecue tot ze aan alle kanten mooi bruin zijn.
  3. 6 Verwarm de wraps kort op een matig warme barbecue.
  4. 7 Verdeel het komkommerslaatje over de wraps. Haal de blokjes tofoe van de brochettestokjes en verdeel over het slaatje. Vouw de wraps dicht.
Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 446 kCal
Koolhydraten 47 g
Proteins 23.6 g
Fat 19.5 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER