Wrap met rauwkost en chipolata

Lunch minder dan 30 min. 4 wraps

Ingrediënten

  • chipolata's (beenhouwerij) 4
  • komkommers 0.5
  • volkorenwraps 1
  • kropsla 0.5
  • geraspte kaas 50 g
  • volkorenwraps 4
  • ketchup 3 eetl.
  • olijfolie 2 eetl.
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (15 minuten)
  2. - Snij de halve komkommer in de lengte in 2. Schraap er de zaadjes uit met een lepel en snij het vruchtvlees in halvemaantjes van 1/2 cm dik.
  3. - Scheur de bladeren van de halve kropsla. Was ze en zwier ze droog in een droogzwierder of dep ze droog met een propere keukenhanddoek.
  4. - Rasp de wortel, maar pas op voor je vingers (of vraag aan je hulpkok om je te helpen).
Bereiding (15 min.)
  1. 1 Vraag aan je hulpkok (mama, papa …) om de olijfolie te verhitten in een pan en de chipolata's ± 10 minuten te bakken aan alle kanten.
  2. 2 Snij de chipolata’s in stukjes van 2 cm.
  3. 3 Beleg elke wrap met sla, stukjes komkommer en geraspte wortelen. Leg er enkele stukjes chipolata op en voeg een beetje ketchup en geraspte kaas toe.
Afwerking

Rol de wraps strak op, snij in 2 en steek ze vast met een prikkertje (of rol ze in een servet).

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 446 kCal
Koolhydraten 39.7 g
Vezels 22.7 g
Vetten 21.6 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER