Zeewolf met waterkerspuree en gebakken witloof

Hoofdgerecht minder dan 30 min. 4 personen

Ingrediënten

  • zeewolffilets (diepvries) 4
  • stronken witloof 8
  • waterkers 1 bosjes
  • tijm (vers) 2 takjes
  • aardappelen 1 kg
  • uien 1
  • verse room 2 dl
  • ricotta 3 eetl.
  • koude boter 1 eetl.
  • eieren 1
  • bloem 2 eetl.
  • kippenbouillon 2 dl
  • olijfolie 4 eetl.
  • nootmuskaat
  • peper en zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (minder dan 30 min.)
  1. (ontdooitijd + 15 min.)
  2. - Laat de zeewolffilets oppervlakkig ontdooien. Dep droog en haal door de bloem.
  3. - Schil de aardappelen en snij in stukken.
  4. - Hak de waterkers grof.
  5. - Snij het witloof in dikke schijven.
  6. - Snipper de ui fijn.
  7. - Rits de blaadjes van de takjes tijm.
Bereiding (30 min.)
  1. 1 Kook de aardappelen 20 min. in lichtgezouten water. Giet af en pureer samen met het ei en de ricotta. Kruid met nootmuskaat, peper en zout. Roer er de waterkers onder.
  2. 2 Verhit intussen 2 eetl. olijfolie in een braadpan en bak de schijven witloof 5 min. aan alle kanten goudbruin. Kruid met peper en zout. Overgiet met 1 dl water en laat nog 5 min. verder garen.
  3. 3 Breng de bouillon aan de kook in een steelpan, samen met de room, de ui en de tijm. Laat 10 min. sudderen en mix tot een gladde saus. Neem van het vuur en klop er de koude boter onder. Kruid met peper en zout.
  4. 4 Verhit 2 eetl. olijfolie in een pan en bak de zeewolffilets ± 5 min. aan elke kant. Kruid met peper en zout.
Afwerking

Verdeel het witloof over de borden en schik er een zeewolffilet op. Lepel er de saus over en serveer met de waterkerspuree.

Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 665 kCal
Koolhydraten 50.9 g
Proteins 37.2 g
Fat 33.2 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER