Zuiderse groentelasagne

Hoofdgerecht meer dan 60 min. 4 personen

Ingrediënten

  • tomaten 4
  • aubergines 1
  • courgettes 1
  • uien 1
  • mozzarella 250 g
  • lasagnevellen 12
  • tomatenvlees met groenten (bokaal) 690 g
  • olijfolie 4 eetl.
  • laurier 2 blaadjes
  • tijm (gedroogd) 1 takjes
  • basilicum (gedroogd) 1 koffiel.
  • bieslook (gedroogd) 1 koffiel.
  • zout
  • Voorbereiding
  • Voedingswaarden
Voorbereiding
Voorbereiding (meer dan 60 min.)
  1. De dag voordien (5 min. + 12 u. marineren)
  2. Doe de olijfolie in een schaaltje en leg er het takje tijm en de blaadjes laurier in. Laat 12 u. marineren.
  3. Op het moment zelf (35 min.)
  4. - Snij de aubergine in schijven van ± 1 cm dik en doe ze in een vergiet. Bestrooi met zout en laat 30 min. uitlekken. Dep ze daarna droog met keukenpapier.
  5. - Snij ondertussen de ui in ringen.
  6. - Snij de ongeschilde courgette, de tomaten en de mozzarella in schijfjes.
Bereiding (15 min. + 1 u. 15 min. in de oven)
  1. 1 Verwarm de oven voor op 200 °C.
  2. 2 Neem het takje tijm en de blaadjes laurier uit de olijfolie. Zet de gekruide olijfolie opzij.
  3. 3 Verdeel de uiringen over de bodem van een ovenschaal en kruid met het basilicum en het bieslook.
  4. 4 Bedek met lasagnevellen. Zorg ervoor dat de lasagnevellen mooi naast elkaar liggen. Verdeel er 1/4 van het tomatenvlees met groenten over en een laag aubergineschijfjes. Besprenkel met wat gekruide olijfolie.
  5. 5 Bedek opnieuw met lasagnevellen, tomatenvlees met groenten en courgette- en tomatenschijfjes. Besprenkel opnieuw met gekruide olijfolie. Herhaal tot alle ingrediënten op zijn en eindig met een laagje tomatenvlees met groenten.
  6. 6 Verdeel de mozzarellaschijfjes over de lasagne.
  7. 7 Dek de schotel af met aluminiumfolie en zet 1 u. 15 min. in de voorverwarmde oven.
Voedingswaarden
Voedingswaarden per persoon
Energie 533 kCal
Koolhydraten 55.9 g
Vezels 26.9 g
Vetten 24.6 g

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER