De laagste prijs, voor elk product, op elk moment.

Klantendienst

Veelgestelde vragen

Prijs

  • Bij Colruyt vind je altijd de laagste prijzen. Daarvoor vergelijken we de prijzen van onze producten met de prijzen van identieke producten of producten met een vergelijkbare kwaliteit in de andere supermarkten in jouw streek.

    Elke dag gaan 62 medewerkers op pad om prijzen te noteren in andere supermarkten verspreid over het hele land. Onze medewerkers van het Service Center Prijzen pluizen bovendien alle promotiefolders van andere winkels uit. Deze resultaten geven ze in op de computer, die ze automatisch vergelijkt met de Colruyt-prijzen en kortingen. Zo kunnen we, indien nodig, onze prijs aanpassen. Door onze elektronische prijsetiketten, kunnen we op elk moment van de dag onze prijzen aanpassen. Zo worden zelfs de last-minute promoties van onze concurrenten opgevolgd.

    Bij onze prijsvergelijkingen houden wij rekening met de verschillende merkenlagen:

    • De prijzen van de bekende merken, zoals Coca-Cola, Dash, Nutella … vergelijken we met de prijzen van die grote merken in de andere winkels.
    • De prijzen van ons huismerk Boni Selection, uitstekende producten met een goede prijs-kwaliteitverhouding, vergelijken we met die van de huismerken van de andere winkels.
    • De prijzen van onze eersteprijsproducten van Everyday, producten met een goede kwaliteit, vergelijken we met de prijs van de goedkoopste producten in de andere winkels.

    In de andere supermarkten zoeken we in de eerste plaats naar alle identieke producten. Zijn de merken hetzelfde, maar niet beschikbaar in hetzelfde formaat, dan zoeken we de formaten die het dichtst bij elkaar aansluiten. Lichte verschillen in formaat rekenen we om, via de prijs per liter, per kilogram of per dosis, zodat we altijd met gelijke maten vergelijken.

    Als we bijvoorbeeld de prijs vergelijken tussen een fles olijfolie van 75 cl en één van 1 L, dan rekenen we om via de prijs per liter. Voorwaarde voor de omrekening is wel dat de toepassing hetzelfde blijft. Zo vergelijken we geen blikjes cola met flessen van 2 L.

    Ook voor vlees noteren prijsopnemers elke dag de prijzen in andere winkels en beenhouwerijketens. Als een product met een vergelijkbare kwaliteit ergens goedkoper is, verlagen we onmiddellijk onze prijs. Natuurlijk geldt dit ook voor groenten en fruit.

    Bij Colruyt vind je dus alle promoties van alle andere winkels onder één dak. Een prijs die op die manier verlaagd werd, herken je in de winkel makkelijk aan de melding 'reactie promo concurrent’ op het prijsetiket.

    Onze prijzen moet je dus niet meer vergelijken, wij doen dit voor jou!    

  • Colruyt biedt steeds de laagste prijzen aan. Dit doen we door dagelijks onze prijzen te vergelijken met de prijzen van onze concurrenten. We doen prijsopnames in andere winkels en pluizen folders van onze concurrenten uit.

    Het kan altijd gebeuren dat er toch een lagere prijs door de mazen van het net glipt. Dan rekenen wij op de hulp van onze klanten. Heb je ergens een lagere prijs gezien? Laat het ons weten!

    Hoe kan je ons contacteren bij het zien van een prijsverschil?

    Eénmaal we je melding ontvangen, gaan we direct aan het werk om dit na te gaan. Indien nodig passen wij onze prijs aan in de omliggende Colruyt-winkels. Als je het product al gekocht hebt, betalen we je het verschil terug.

  • De prijzen in je Colruyt-winkel zijn altijd de laagste prijzen in jouw streek. Daarvoor controleren we dagelijks de prijzen en promoties van alle andere nationale en plaatselijke concurrenten.

    Voor de winkelketens die in het hele land aanwezig zijn en over het hele land dezelfde prijzen toepassen, volgen we nationaal met onze prijzen, dus in alle Colruyt-winkels van het land.

    Voor de andere winkels werken we regionaal. Vinden we een lagere prijs, dan verlagen we onze prijzen in de omliggende Colruyt-winkels.
    De straal daarvan wordt bepaald door verschillende factoren:

    • Vanwaar de klanten komen.
    • Verspreiding van het promotieaanbod van de andere winkel.
    • Grootte van die winkel

     

    Net daardoor kan het zijn dat de prijzen in jouw Colruyt-winkel verschillen van die in een andere Colruyt-winkel.

  • De laagste prijzen van Colruyt, die ken je al. Op onze Prijsbarometer zie je ook hoe groot het verschil is tussen jouw Colruyt-winkel en andere winkels in jouw streek.

    Per Colruyt-winkel vergelijken we op eenzelfde dag onze prijzen met die van andere winkels in de streek. Het resultaat verwerken we in onze Prijsbarometer. Je kan voor elke Colruyt-winkel de datum zien waarop we de prijzen noteerden in de andere winkels, de productgroepen waarvoor we de vergelijking maakten en het aantal vergeleken producten.

    Waarom vergelijkt Colruyt met andere winkels?

    Bij Colruyt garanderen we je de laagste prijzen. Dat kunnen we doen door de kosten altijd laag te houden. We willen je ook tonen hoe groot het prijsverschil is tussen Colruyt en andere winkels in de streek voor de vergeleken producten. Dat doen we op een open en transparante manier in concrete cijfers met onze Prijsbarometer.
    Doordat we regelmatig vergelijken, kunnen we ook de evolutie van dat prijsverschil met andere winkels in de streek op de voet volgen.

    Met welke winkels wordt vergeleken?

    In eerste instantie maken we een prijsvergelijking voor elke Colruyt-winkel met de supermarkten Delhaize en hypermarkten Carrefour omdat dat de twee grootste supermarkten zijn met nationale spreiding, en met de hard discounters Aldi en Lidl. Waar er een Albert Heijn-supermarkt in de buurt ligt, wordt deze ook meegenomen in onze prijsvergelijking.

    Ontdek zelf het prijsverschil tussen jouw Colruyt-winkel en onze concurrenten.

  • Colruyt Laagste Prijzen houdt enkel rekening met prijzen in fysieke winkels. Wij vergelijken onze prijzen dus niet met de prijzen uit webshops.

    Heb je in een fysieke winkel ergens een lagere prijs gezien? Geef het ons dan zeker door.

  • Je kan op onze website de prijzen van alle artikelen in jouw Colruyt-winkel raadplegen.

    Hiervoor hoef je je enkel aan te melden met je Xtra-profiel op onze website.

    Eens aangemeld, kies je je Colruyt-winkel en kan je een artikel opzoeken. Je ziet dan de prijzen die op dat moment geldig zijn in jouw Colruyt-winkel.

Onze winkels

  • Onze Colruyt-winkels zijn gesloten op zon- en feestdagen.

    De openingsuren van onze winkels kan je steeds raadplegen via onze website.

    Uitzonderingen zijn er tijdens de zomervakantie voor onze winkels aan de kust en in de Ardennen. In juli en augustus openen deze winkels hun deuren op zondagvoormiddag.

    • Open van 8.30 tot 12.30 u
    • Ook open op 21/7
    • Alleen de kustwinkels openen de deuren ook op 15/8

     

  • Bij Collect&Go loopt momenteel een test voor aanhuisleveringen in bepaalde gemeenten, namelijk:  

    • Sint-Pieters-Woluwe
    • Sint-Lambrechts-Woluwe
    • Kraainem
    • Wezembeek-Oppem
    • Sterrebeek


    Je kan enkel een Colruyt-reservatie plaatsen, een Bio-Planet-reservatie is momenteel nog niet mogelijk.
    De reservatie kan je via de website van Collect&Go uitvoeren.

    In het assortiment zit geen dagvers brood en zitten geen vuilniszakken.
    Je kan geen leeggoed meegeven aan de bezorgers.

    Er is een leverkost van 9,50 euro en een kost van 5,50 euro voor het rondhalen van de reservaties.
    Er zijn wel acties waarbij de servicekost wegvalt, bij aankoop van deelnemende producten.

    De kortingen worden pas in vermindering gebracht bij de levering, op het kasticket. Op de bevestigingsmail zullen de kortingen nog niet in vermindering zijn gebracht.

    Bij de leveringen van de bestellingen zetten we in op kwalitatieve en betrouwbare service.
    De goederen zijn gestapeld in plooiboxen. Deze boxen worden vervoerd in koelboxen om de koudeketting te garanderen.

    Op de dag van de levering zal je 2 sms-notificaties ontvangen: de eerste als de dagplanning gekend is (hier wordt het levervenster beperkt tot 1 uur) en de tweede als de bezorger bij de vorige klant is vertrokken.

    De betaling kan enkel elektronisch gebeuren. We aanvaarden volgende betaalmiddelen:

    • Bancontact
    • Elektronische maaltijdcheques


    Het is niet mogelijk om een ColliShop-reservatie toe te voegen aan jouw Colruyt-reservatie.

  • Onze winkels aan de kust en in de Ardennen zijn in juli en augustus ook open op zondag, van 8.30 tot 12.30 u.

    De winkels aan de kust:


    De winkels in de Ardennen:


    Feestdagen in de zomervakantie

    De kust- en Ardennen-winkels zijn ook open op 21/7

    Alleen de kustwinkels openen de deuren ook op 15/8.

    Dit telkens van 8u30 tot 12u30.

    Meer inlichtingen vind je op onze website.

  • Onze winkels zijn geopend van maandag tot en met zaterdag.

    • Maandag: 08:30 - 20:00
    • Dinsdag: 08:30 - 20:00
    • Woensdag: 08:30 - 20:00
    • Donderdag: 08:30 - 20:00
    • Vrijdag: 08:30 - 21:00
    • Zaterdag: 08:30 - 20:00
    • Zondag: gesloten


    Je kan de openingsuren van jouw Colruyt-winkel steeds nakijken op onze website. Je vindt er ook nog andere gegevens van jouw winkel, zoals het adres en de contactgegevens.

  • Leuk dat je interesse hebt in een job bij Colruyt Group!

    Je kan alle vacatures bij Colruyt Group terugvinden op onze jobsite. Hier kan je ook meteen solliciteren.
    Voor meer informatie kan je ook contact opnemen met onze selectiedienst.    

  • ColliShop is de non-food-webshop van Colruyt. Je vindt er een heel uitgebreid assortiment gaande van aromaverstuivers tot zandbakken!

    Plaats je bestelling online en kies hoe je je artikel wilt ontvangen:

    • Gratis afhaling in een winkel naar keuze
    • Thuislevering


    Heb je nog verdere vragen over ColliShop? Aarzel dan niet en contacteer de ColliShop-klantendienst.

  • Heb je een vraag voor 1 van onze winkels? De gegevens om je Colruyt-winkel te contacteren; kan je terugvinden op je kasticket.

    Je kan de gegevens van jouw Colruyt-winkel ook terugvinden in de winkelzoeker op onze website. Geef je postcode of woonplaats in en klik op de dichtstbijzijnde winkel om de gegevens te zien.    

  • Heb je een opmerking of suggestie over 1 van onze Colruyt-winkels? Wij ontvangen jouw feedback graag!

    Met jouw feedback kunnen wij onze winkels nog meer afstemmen op de wensen van onze klanten. Aarzel dus zeker niet en geef ons jouw feedback door!

Producten

  • Is er een probleem met de kwaliteit van een artikel dat je bij ons aankocht? Aarzel zeker niet om ons te contacteren. Gelieve zoveel mogelijk informatie mee te delen zoals het lotnummer, barcode en de houdbaarheidsdatum van het artikel. Een foto van de verpakking mag ook. Deze informatie laat ons toe de oorzaak van het probleem verder te onderzoeken.

    Wij behandelen vervolgens jouw melding en houden jou hiervan op de hoogte per mail.    

  • Bij Colruyt Laagste Prijzen bieden we verschillende eigen merken aan. Elk van onze huismerken heeft zijn sterke punten.


    Boni Selection
    Boni Selection is het thuismerk van Colruyt Group. Dat zijn producten met net dat tikkeltje extra: meer fruit, extra vitaminen of een handige verpakking. En dat met een goede prijs-kwaliteitverhouding.

    Voor Boni Selection selecteren onze aankopers zorgvuldig producten met een meerwaarde. Onze AA-melk wordt bijvoorbeeld opgehaald bij Belgische producenten en heeft een volle smaak die vergelijkbaar is met die van verse melk. Onze gerookte zalm wordt ambachtelijk gezouten en langzaam op lage temperatuur gerookt. En onze confituur bevat minstens 55 % pure vruchten en heeft citroensap als natuurlijk bewaarmiddel.

    Bovendien bieden we je binnen elke productgroep een ruime keuze aan smaken en toepassingen. Denk maar aan de verschillende soorten yoghurt of een shampoo voor elk haartype.

    Onze eigen bioproducten vind je onder het merk Boni Selection Bio. Elke verpakking draagt het Europese biolabel, zo weet je zeker dat je product beantwoordt aan de Europese normen voor bioproducten. Boni Selection Bio-producten zijn bovendien lekker en ze maken biologisch eten ook betaalbaar. 

    Met zijn NO Gluten-lijn wil Boni Selection tegemoetkomen aan de nood van mensen die glutenintolerant zijn. Ook zij die ervoor kiezen om glutenvrij te eten vinden er ongetwijfeld hun gading. Het gamma bevat immers basisproducten zoals brood en pasta, maar biedt je ook koekjes en kant-en-klaarmaaltijden aan. Waar mogelijk zijn de glutenvrije producten bovendien lactosevrij gemaakt.

    Boni Selection Kids verzamelt alle Boni Selection-producten die speciaal voor kinderen bedoeld zijn. Het zijn stuk voor stuk kwalitatieve producten, gericht op kids tussen 2 en 8 jaar. Je kroost en jij herkennen ze makkelijk aan de vrolijke diertjes op de verpakking van bijvoorbeeld fruitsap, melk, ijsjes … Met Boni Selection Kids wordt iedereen meteen goedgezind!

    Meer informatie over Boni Selection kan je op onze website vinden.
     

    Everyday
    Everyday, het goedkoopste merk in je winkel, dat is een gamma producten voor elke dagmelk, koffie, confituur, diepvriesfrietjes, chocolade, groenten, huishoudrollen, zakdoekjes, schoolgerief, batterijen ...

    Een product van Everyday is altijd het goedkoopste in zijn assortiment. Maar dat gaat niet ten koste van de kwaliteit. Elk Everyday-product wordt met zorg geselecteerd door onze aankopers en moet aan een aantal vastgelegde kwaliteitseisen voldoen. Zo willen wij dat Everyday-confituur voor minstens 50 % uit echt fruit bestaat of dat Everyday-frietjes gemaakt zijn van bintjes. Onze kwaliteitsdienst houdt deze eisen nauwlettend in het oog.
     

    Graindor
    Graindor is ons huismerk voor koffie. Met bonen van over de hele wereld, maar gewoon gebrand bij ons in de branderij.

    Colruyt Group mag zich fier de enige Belgische distributeur noemen die zelf zijn koffie brandt. In onze eigen koffiebranderij hebben onze specialisten de volledige controle over de productie, kwaliteit en smaak.

    Naast melanges biedt Graindor traditioneel ook een uitgebreid gamma zuivere originekoffies, onder andere uit Guatemala, Ethiopië en Brazilië. Het zijn allemaal 100 % arabicakoffies met unieke smaak en aroma’s, eigen aan de streek van oorsprong.

    We doen ons best om onze Graindor koffie ook steeds duurzamer te maken. Meer info hierover kan je vinden op onze website.
     

    Kangourou
    Kangourou is een huismerk van Colruyt Group voor schoolgerief. Je herkent het aan het kleurrijke logo. Het schoolmateriaal is niet alleen van hoge kwaliteit, maar ook gewoon superleuk voor kinderen. Bij Kangourou vind je schoolgerief dat een scholier echt nodig heeft.

    Als ouder kan je gerust zijn in de spullen van Kangourou, want Colruyt Group kijkt streng toe op de kwaliteit. En bij de boekentassen en rugzakken is er speciale aandacht voor ergonomie en draagcomfort.

    De hout- en papierproducten dragen een duurzaamheidslabel dat aangeeft dat ze afkomstig zijn van hout uit een bos dat op een ecologisch verantwoorde manier beheerd wordt.

  • Het is mogelijk om een bepaald artikel te reserveren indien er in de winkel geen stock meer is, of indien je zeker wil zijn dat een bepaald artikel beschikbaar zal zijn op het moment van je winkelbezoek. Hiervoor kan je gewoon je Colruyt-winkel contacteren.

    Aangezien de winkel bepaalde artikelen enkel per doos of omverpakking kan reserveren, is er bij een reservatie mogelijk een minimumhoeveelheid vereist. Indien je bijvoorbeeld een wijn uit de winkel wenst te reserveren, zal reservatie pas mogelijk zijn vanaf de aankoop van 6 stuks. Ook ligt de uiteindelijke beslissing bij de gerant van jouw Colruyt-winkel. Hij/zij beslist of het artikel gereserveerd kan worden.

    Indien je een reservatie bestaande uit verschillende artikelen wenst te plaatsen, kan je dit altijd doen via onze online webwinkel Collect & Go.    

  • Wij willen steeds een zo uitgebreid mogelijk assortiment kunnen aanbieden aan onze klanten. Het is onze bedoeling dat elke klant zich hierin kan vinden. Uiteraard proberen wij steeds maximaal rekening te houden met de vragen en noden van onze klanten.

    Vind je dat er echt een artikel in ons assortiment ontbreekt, dan kan je ons deze suggestie doorgeven via het formulier op onze website. Wij bekijken met onze aankopers wat het potentieel van je suggestie is en wat er mogelijk is. Uiteraard brengen we je op de hoogte van de beslissing van onze aankopers.

  • Je kan via de My Colruyt-app zien of een bepaald artikel deel uitmaakt van het assortiment van jouw Colruyt-winkel. Je hoeft je hiervoor enkel aan te melden via jouw XTRA-profiel en voor jouw Colruyt-winkel te kiezen. Vervolgens hoef je enkel nog het artikel op te zoeken. Je kan dit ook doen via onze website.

    Wil je zeker weten hoeveel stock er van een bepaald artikel momenteel aanwezig is in jouw winkel? Neem dan contact op met de klantendienst op het nummer 02 345 23 45 of met jouw Colruyt-winkel. Het telefoonnummer van jouw Colruyt-winkel kan je makkelijk terugvinden via onze winkelzoeker.

  • Indien je informatie wenst over een bepaald artikel van Colruyt, kan je die zelf heel makkelijk opzoeken. Op onze site kan je via de Productzoeker heel snel informatie terugvinden over allergenen en ingrediënten van onze huismerken.

    Je kan zoeken op naam van het artikel, ingrediënten, barcode of trefwoorden.

    Via de Productzoeker kan je ook nagaan of een bepaald artikel voldoet aan je levensstijl, denk aan glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch en veganistisch.

    Je kan ook onze Smart with food-app downloaden op je smartphone. In deze app vind je dezelfde informatie als op onze website, met nog enkele toevoegingen zoals een scanfunctie, de Nutri-Score en de mogelijkheid om favorieten aan te duiden.

    Wil je op de Smart with food-app je voedingsvoorkeuren doorgeven? Dat kan! In het keuzemenu moet je hiervoor klikken op 'profiel beheren' en daarna je profiel selecteren op het welke je de wijziging wilt doorgeven. Je hebt verschillende keuzes voor allergenen en voorkeuren. Op de foto's hieronder kan je al even zien over welke opties het gaat.

    Indien deze hulpmiddelen geen antwoord op je vraag geven, aarzel dan zeker niet om onze klantendienst te contacteren.

  • Colruyt Laagste Prijzen heeft een ruim assortiment vegetarische en veganistische artikelen. Wij bieden ook vegetarische artikelen van ons huismerk Boni Selection aan.

    De Boni Selection Veggie-lijn is een lijn met vegetarische producten. In dat gamma zitten alleen producten die beantwoorden aan het lacto-ovo-vegetarisme. Dit wil zeggen dat ze geen vlees, vis, schaaldieren, gevogelte, insecten, noch bijproducten van geslachte dieren zoals stremsel of gelatine, bevatten. Ze kunnen wel zuivel- en eierproducten bevatten. Sommige van de producten uit de Boni Selection Veggie-lijn zijn ook veganistisch.

    We zijn ons bewust van de groeiende vraag naar veganistische producten. En we weten ook dat het niet altijd gemakkelijk is om die producten te herkennen in onze winkels. Daarom bekijken we hoe we de verpakkingen van onze eigen merken in de nabije toekomst informatiever kunnen maken. We denken onder andere aan duidelijke iconen voor ‘vegetarisch’ en ‘veganistisch’, waardoor elk misverstand uitgesloten wordt.

    Wat verstaan wij onder een vegetarische artikelen?

    Vegetarische producten bevatten geen vlees, gevogelte, vis, schaaldieren, weekdieren of insecten. Ze bevatten ook geen bijproducten van geslachte dieren, zoals stremsel en gelatine. Ook artikelen die sporen van schaaldieren, vis en weekdieren bevatten, beschouwen we niet als vegetarisch. Geklaarde dranken (heldere sappen, wijnen, bieren) beschouwen we ook niet als vegetarisch. 

    Wat verstaan wij onder veganistische artikelen?

    Veganistische producten bevatten geen vlees, gevogelte, vis, schaaldieren, weekdieren, insecten, zuivel, eieren, honing (bijenwas) of producten waarin deze dierlijke producten verwerkt zitten (geen gelatine, dierlijke bouillons, dierlijke extracten en aroma’s …). Ook artikelen die sporen van melk, eieren, schaaldieren, vis en weekdieren bevatten zijn niet veganistisch. Geklaarde dranken (heldere sappen, wijnen, bieren) en geklaarde azijn beschouwen we ook niet als veganistisch.     

  • Op onze site kan je via de Productzoeker voor een heleboel artikelen van onze huismerken de herkomst terugvinden.

    Je kan zoeken op  naam van het artikel, ingrediënten, barcode of trefwoorden.

    Via de Productzoeker kan je ook nagaan of een bepaald artikel voldoet aan je levensstijl, denk aan glutenvrij, lactosevrij, vegetarisch en veganistisch.

    Kan je de nodige informatie niet vinden via onze Productzoeker? Aarzel dan niet om onze klantendienst te contacteren. Zij zoeken dit met plezier voor je op en verschaffen je de nodige informatie.

Betalen

  • Het is bij Colruyt Laagste Prijzen niet mogelijk om met ecocheques te betalen.
    Voor elke ontvangen ecocheque is er een bepaalde kost. Dit druist in tegen het principe van de laagste prijzen, die we willen blijven garanderen aan onze klanten.

    Een overzicht van de betaalmiddelen die we wel aanvaarden vind je op onze website.

  • Wij aanvaarden leveranciersbonnen, zolang er aan de juiste voorwaarden wordt voldaan.

    Onder de juiste voorwaarden verstaan we:

    • De datum op de bon moet nog geldig zijn.
    • Het juiste artikel moet aangekocht worden (het artikel dat vermeld staat op de bon), in de juiste hoeveelheid.
    • De bon moet geldig zijn bij Colruyt. We aanvaarden bijvoorbeeld geen bonnen die enkel geldig zijn in een andere supermarkt.


    Op de leveranciersbonnen staat standaard 'niet cumuleerbaar'. Dit wil zeggen dat we bijvoorbeeld geen 3 dezelfde leveranciersbonnen aanvaarden voor 1 product.
    Je kan wel 3 leveranciersbonnen afgeven bij aankoop van 3 producten (indien de bon voor 1 product geldig is).
    De leveranciersbonnen zijn wel te combineren met de Xtra-kaart of app.

  • Je kan mobiel betalen op volgende manieren:


    Op onze website vind je een volledig overzicht van alle betaalmiddelen.

  • Wij doen er alles aan om fouten bij de afrekening aan de kassa te vermijden.  

    Merk je toch een fout of vergissing op je kasticket, neem dan zeker contact op met de klantendienst, zij doen het nodige om dit voor jou op te lossen. 

  • Wij aanvaarden volgende betaalmiddelen in onze Colruyt-winkels:

    • Cash (om veiligheidsredenen verkiezen wij wel elektronische betalingen)
    • Bankcontact/Maestro
    • XTRA met betaalfunctie
    • Betaling via smartphone: KBC-, bankcontact- en XTRA-app, Apple Pay
    • Elektronische maaltijdcheques: Monizze, Sodexo en Ticket Restaurant (Edenred)
    • Papieren Maaltijdcheques: Ticket Restaurant (Edenred) en Sodexo (alleen geldig met afscheurstrook)
    • Surprise geschenkkaart van Colruyt Group
    • Colruyt geschenkkaart: niet geldig op rookwaren en geschenkkaarten.
    • Colruyt Professional Plus kaart
    • Carte Bleue: enkel de debetfunctie is geldig in de Belgische Colruyt-winkels aan de Franse grens


    Het is niet mogelijk om te betalen met kredietkaarten (Visa en Mastercard) en Ecocheques. 

  • Het is helaas niet mogelijk om te betalen met kredietkaarten, zoals bijvoorbeeld Visa of Mastercard.

    Bij het gebruik van de kredietkaart wordt er per betaling een hoge transactiekost aangerekend. Deze kosten willen wij niet voor onze klanten, aangezien wij altijd de laagste prijzen willen blijven garanderen. Daarom aanvaarden we deze niet.

    Op onze website vind je een volledig overzicht van alle betaalmogelijkheden bij Colruyt Laagste Prijzen.

  • Je kan bij Colruyt betalen met maaltijdcheques. Wij aanvaarden zowel elektronische als papieren maaltijdcheques.

    Elektronische maaltijdcheques

    • Monizze
    • Sodexo
    • Ticket Restaurant (Edenred)


    Papieren maaltijdcheques

    • Ticket Restaurant (Edenred)
    • Sodexo (enkel geldig met afscheurstrook)


    Op onze website vind je ook een lijstje met alle andere betaalmiddelen waarmee je kan betalen bij Colruyt.

Sponsoring / tombola

  • Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een aanvraag te kunnen indienen?

    • Je zit in het bestuur van de vereniging en hebt een XTRA-login als klant van Colruyt Group.
    • Je kan aantonen dat je vereniging een evenement organiseert om geld in te zamelen (bv. via een flyer of affiche). Een evenement ten voordele van één persoon komt niet in aanmerking.
    • Je verwacht minstens 100 deelnemers op je evenement.


    Je kan prijzen aanvragen via het formulier op onze website.

    We stellen voor jou een pakket met tombolaprijzen samen, op maat van je evenement. Je krijgt een bon toegestuurd waarmee je in je Colruyt-winkel de door ons gekozen producten kan afhalen.

    Stuur je aanvraag minstens 3 weken en maximaal 3 maanden voor aanvang van het evenement door.
    Elke vereniging kan maximaal 1 keer per 6 maanden een aanvraag indienen. Per fundraising-evenement is ook maar 1 aanvraag mogelijk.

  • Wij doen niet aan sponsoring in de vorm van financiële steun. Je kan bij ons wel een pakket met tombolaprijzen aanvragen. Dit kan je aanvragen door het online formulier in te vullen.
    Om in aanmerking te komen, vul je het formulier het best zo volledig en nauwkeurig mogelijk in.

    We stellen voor jou een pakket met tombolaprijzen samen, op maat van je evenement. Je krijgt een bon toegestuurd waarmee je in je Colruyt-winkel de door ons gekozen producten kan afhalen.
    We sponsoren dus niet met geld.

    Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om een aanvraag te kunnen indienen?

    • Je zit in het bestuur van de vereniging en hebt een Xtra-login als klant van Colruyt Group.
    •  Je kan aantonen dat je vereniging een evenement organiseert om geld in te zamelen (bv. via een flyer of affiche). Een evenement ten voordele van één persoon komt niet in aanmerking.
    • Je verwacht minstens 100 deelnemers op je evenement.


    Stuur je aanvraag minstens 3 weken en maximaal 3 maanden voor aanvang van het evenement door.
    Elke vereniging kan maximaal 1 keer per 6 maanden een aanvraag indienen. Per fundraising evenement is ook maar 1 aanvraag mogelijk.

  • Ja, dat kan! Vul dit formulier in via onze website, minstens drie werkdagen voor je je kampboodschappen wil doen. Zo kunnen we je de volgende voordelen aanbieden:

    • Kampkortingen (geldig van 15/6 t.e.m. 15/9/2019), én de voordelen met XTRA en Colruyt Professional Plus.
    • Concurrentiële groothandelsprijzen en kortingen op je aankopen (al geldig vanaf 1 artikel).
    • Talrijke kortingen die in de winkel aangeduid zijn op het prijsetiket.
    • Een bijkomende korting berekend op basis van uw jaarlijks aankoopbedrag.
    • 5 % korting op het assortiment niet-voeding (Niet geldig bij ColliShop online shopping, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby en OKay).
    • Bij Bio-Planet profiteert u van de bonusprijzen en van 5 % korting op groenten en fruit, producten uit de bedieningstoog, alle producten uit de broodrayon en niet-voedingsartikelen.


    Indien je vorig jaar al ingeschreven was, dan krijg je een mail met een link naar het inschrijvingsformulier. De gegevens van vorig jaar zijn reeds ingevuld. Lees goed na of alles nog klopt en bevestig daarna je bestelling. Je krijgt als bewijs een bevestigingsmail.
    Heb je de bevestigingsmail niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst van Colruyt Professional. We helpen je dan verder.

    Indien jouw jeugdvereniging nog geen Colruyt Professional klant is, dan ontvang je na je inschrijving een Colruyt Professional Plus-kaart. Hiermee kan je je kampboodschappen doen en genieten van alle kortingen.
    Indien je al klant bent en al hebt kunnen genieten van de kampkortingen, dien je elk jaar een aanvraag te doen via de website. Je kan in de aanvraag aanduiden dat je al een bestaande klant bent.

    Indien jouw jeugdvereniging al Colruyt Professional klant is, dan kan je met je huidige Colruyt Professional Plus-kaart genieten van alle kortingen.
    Indien je jouw kaart verloren bent, neem je best contact op met de klantendienst Colruyt Professional. We helpen je dan verder.


    Handige alternatieven om te bestellen


    Je kan ook online een reservatie plaatsen voor jouw kampboodschappen via de website van Collect&Go (servicekost van 5.50 euro). Reserveer wel minstens 4 dagen op voorhand en reageer op jouw bevestigingsmail dat het gaat over grote hoeveelheden. Op die manier kunnen wij de betrokken dienst hiervan op de hoogte brengen.  

    Je kan je niet inshrijven als professionele klant, maar enkel als particulier. Je kan wel jouw professionele kaart afgeven bij de afhaling van de reservatie. 

    Het vlees voor je kamp kan je reserveren via de website van de beenhouwerij of neem telefonisch contact op met de beenhouwerij van je Colruyt-winkel. De contactgegevens van jouw Colruyt-winkel kan je vinden via onze winkelzoeker. Reserveer wel 3 werkdagen op voorhand. Zo kunnen wij garanderen dat je hele bestelling klaar is.

    Je kan je vlees ook bestellen via Collect&Go. Dat is handig wanneer je ook de rest van je boodschappen via de afhaaldienst ophaalt. Reserveer wel 4 werkdagen op voorhand. Zo ben je er zeker van dat je volledige bestelling voor je klaarligt.

    Voor het rondhalen, klaarzetten en afhandelen van je boodschappen rekent Collect&Go een servicekost van 5,50 euro aan. Dit boven op de prijzen van de producten die je reserveert.

    Als jeugdbeweging heb je vaak grote hoeveelheden nodig. We willen er dan ook voor zorgen dat we jullie al de kampboodschappen kunnen bezorgen. Soms is hiervoor een bestelling nodig omdat het product niet meer/voldoende in de winkel beschikbaar is. Om die reden vragen we 4 werkdagen vooraf te reserveren.

MyColruyt

  • MyColruyt, de app van Colruyt Laagste Prijzen, is een platform dat veel gemeen heeft met onze website. Hieronder vind je een opsomming van alle mogelijke functies.


    Een superhandig boodschappenlijstje

    • Voeg producten toe vanuit de zoekfunctie, je favorietenlijstje, het assortiment ... Of gebruik je laatste kasticket als basis voor je boodschappenlijstje. Je kan ook een product scannen en toevoegen aan je lijstje.
    • Je kan je boodschappenlijstje sorteren volgens de indeling van je winkel. Dat is efficiënt, én zo ligt alles netjes in je winkelkar wanneer je aan de kassa's komt.
    • In de winkel kan je op het lijstje je boodschappen meteen afvinken. Je hebt er open wifi.
    • Let wel op, je kan geen reservatie plaatsen vanuit MyColruyt. Je kan wel doorklikken naar Collect&Go. Je boodschappenlijstje wordt dan overgezet vanuit MyColruyt en je kan je reservatie voor Collect&Go meteen plaatsen.



    Dankzij Xtra is de app op jouw maat

    Door aan te melden met Xtra heb je toegang tot alle functies. Je kan ook samen met iemand anders een lijstje maken als je je aanmeldt met dezelfde login. Je kiest je Colruyt-winkel en ziet meteen het assortiment van die winkel en alle prijzen.

    Bovendien ontdek je ook hoeveel Xtra je het afgelopen jaar opbracht!


    Vind de artikelen die bij jou passen


    Glutenvrij of lactosevrij eten? De MyColruyt-app maakt het je heel gemakkelijk. Ga in de app naar Mijn profiel’, klik op ‘Mijn voorkeuren’ en voeg ‘Glutenvrij’ of ‘Lactosevrij’ toe. Daarna staat er een groene duim bij de producten die geschikt zijn voor jou. Ben je vegetarisch of veganistisch, of leef je halal of alcoholvrij? Ook die voorkeuren kan je ingeven in de MyColruyt-app. Bij de gerechten geeft het groene duimpje alleen aan dat ze ‘Glutenvrij’ of ‘Lactosevrij’ zijn.


    Altijd de huidige acties bij de hand


    In ‘Aanbiedingen’ vind je een selectie van de meest interessante kortingen en Rode Prijzen en ook aanbiedingen op maat.


    Elke dag een lekker recept


    Onder ‘Inspiratie’ vind je duizenden Colruyt-recepten, met aanduiding van de voedingswaarden, en onze weekmenu’s. Je voegt de ingrediënten zo toe aan je boodschappenlijstje. Je kan in één klik alle ingrediënten op je lijstje zetten, of afvinken wat je niet nodig hebt. Benieuwd naar onze recepten? Neem een kijkje op onze receptenpagina.

    De app is gratis te downloaden in de Appstore en Playstore.

  • Wil je graag feedback of suggesties doorgeven over onze app? Dat kan!

    1. Open de app op je smartphone
    2. Klik op 'Mijn profiel'
    3. Selecteer het deel 'Over'
    4. Klik op 'Stuur ons feedback over de app'


    Noteer je feedback, tips of suggesties en klik op versturen.

    Met jouw feedback kunnen wij dan weer aan de slag om onze app te verbeteren en nog gebruiksvriendelijker te maken.     

  • Via de MyColruyt-app kan je een Collect&Go-reservatie plaatsen. Dit doe je door artikelen toe te voegen aan jouw boodschappenlijstje.

    Boodschappenlijstje klaar?

    1. Klik dan op het Collect&Go-logo om je boodschappen te reserveren bij onze online boodschappendienst.
    2. Selecteer de dag en het tijdstip die jou het beste past. Met een uitgebreid netwerk van afhaalpunten is er altijd eentje in je buurt.
    3. Verfijn je boodschappenlijstje: vul bijvoorbeeld het aantal stuks aan dat je precies nodig hebt en geef je voorkeuren door.
    4. Bevestig je reservatie bij Collect&Go. Je boodschappen staan klaar op het moment dat jij gekozen hebt.

Spam

  • Spijtig genoeg circuleren er valse berichten van Colruyt en dit via mail, sociale media, sms ... Er wordt een beloning beloofd die vaak te mooi is om waar te zijn. Deze diensten hebben echter niets met ons bedrijf te maken. We raden je dan ook aan om zeker geen persoonlijke gegevens door te geven en deze zo snel mogelijk te verwijderen.

    Waaraan kan ik spam herkennen? Waar moet ik aandacht aan spenderen?

    • Veel van deze berichten lijken afkomstig van Colruyt, maar zijn dat in werkelijkheid niet. Kijk goed na of het e-mailadres van de afzender eindigt op colruyt.be.
    • Men nodigt je uit om op een vreemde link te klikken. Als deze link niet begint met colruyt.be, gaat het waarschijnlijk om spam. Klik dus NIET op deze link. De website is waarschijnlijk nep.
    • Men maakt vaak gebruik van lokteksten. Zinnen als ‘Ontvang hier uw prijs’, ‘Meld u als winnaar’, ‘Klik hier voor uw korting’, zijn typisch voor een phishing-bericht. Klik hier dus NIET op.
    • Kijk na of berichten en posts op sociale media werden verstuurd vanuit onze geverifieerde pagina. Een geverifieerde pagina herken je aan het blauwe vinkje naast of onder de naam van de pagina.
    • Soms hebben de berichten een vreemde zinsbouw of staan er schrijffouten in. Je naam kan ook op een wat vreemde manier geschreven zijn.


    Enkele tips

    • Colruyt geeft bij acties of wedstrijden nooit contant geld, cadeaubonnen of bonnen weg.
    • Colruyt organiseert nooit wedstrijden via WhatsApp of sms.
    • Meer informatie over wedstrijden en acties van Colruyt vind je terug op onze website of op onze geverifieerde sociale mediakanalen.
    • Je herkent ze aan het blauwe vinkje naast onze paginanaam.
    • Twijfel je over de echtheid van de mail? Contacteer onze klantendienst.
  • Indien je een spam bericht ontvangt, geef dan zeker geen gegevens door. Deze kunnen enkel gebruikt worden in jouw nadeel.

    Wat kan je doen?

    • Geef dit door aan je internet- of mailprovider. Zo voorkom je andere slachtoffers. Mogelijk kunnen ze deze mailadressen blokkeren.
    • Meld valse mails, berichten of valse acties steeds aan verdacht@safeonweb.be, het officiële meldpunt voor fraude op het internet.


    Heb je toch persoonlijke gegevens doorgegeven (bijvoorbeeld gegevens van je kredietkaart) of deed je een betaling? Neem dan zo snel mogelijk contact op met je bank.

    Gaat er geld van je rekening? Dien dan klacht in bij de politie.

  • Colruyt Laagste Prijzen is op de hoogte van de spam-berichten die in onze naam circuleren. We hebben dit dan ook grondig onderzocht door onder andere sponsors en marketingbureaus aan te spreken.

    Wij hebben ook een klacht ingediend bij CCU (Computer Crime Unit) en alles doorgegeven aan onze juridische dienst met de vraag om ook de privacy-commissie te betrekken. We hopen dat dit probleem hierdoor zo snel mogelijk van de baan is.

  • Momenteel circuleren er heel wat spamberichten in de naam van Colruyt Laagste Prijzen. Deze zijn echter niet van Colruyt afkomstig.

    Wat kan je met deze mails doen?

    • Geef dit door aan je internet- of mailprovider. Zo voorkomt je andere slachtoffers.
    • Meld valse mails, berichten of valse acties steeds aan verdacht@safeonweb.be, het meldpunt voor fraude op het internet.

Acties

  • Het concept van 'Aan tafel in 1-2-3 euro' is eenvoudig. Kwetsbare gezinnen worden door een sociale organisatie (ocmw, CAW, Kind & Gezin, Huis van het kind, ziekenfonds, verscheidene vzw’s, …) geïnformeerd over dit project en kunnen zich vrijwillig inschrijven.

    Wanneer een gezin zich inschrijft ontvangen zij tweewekelijks een Colruyt-receptenboekje in de brievenbus. Kort samengevat:

    • 6 makkelijke en kindvriendelijke recepten met bijhorende boodschappenlijstjes
    • evenwichtige, gevarieerde recepten bieden inspiratie voor vlees-, vis- en veggiegerechten
    • Elk recept is goed voor 3 grote porties.
    • Elk recept kost per portie gegarandeerd niet meer dan 1, 2, of 3 euro.


    Deelnemers worden geregistreerd via de Xtra-kaart. Zo weet het kassasysteem dat het de maximumprijs moet respecteren en kan dit volledig anoniem ten opzichte van het winkelpersoneel of andere klanten. Tot slot wordt er 4 keer per jaar, via de Xtra-kaart, een gratis artikel aangeboden. 

    Samengevat: dit project biedt inspiratie voor evenwichtige en budgetvriendelijke voeding. Je weet dus op voorhand hoeveel je maximaal zal betalen. Smakelijk eten!

  • Colruyt heeft een actie voor koppels die gaan samenwonen.

    Inschrijven kan maximaal 3 maanden voor je effectief samenwoont of maximaal 6 maanden na die datum.

    Om deel te nemen aan deze actie moet je een Xtra-app of -kaart hebben. Er is maximaal 1 deelname per Xtra-app of -kaart mogelijk per koppel.

    Na inschrijving en ontvangst van de bevestigingsmail, zal je om de 2 weken een e-mail ontvangen. In totaal zal je 7 e- mails ontvangen.

    De eerste 6 e-mails zullen specifieke promoties en een oplading van 10 euro op de Xtra-kaart omvatten. Die korting wordt in mindering gebracht bij aankopen van minstens € 70,00. De 7e e-mail is een bon voor een gratis servicekost bij Collect&Go.

    De kortingen die je ontvangt blijven steeds 1 maand geldig en worden opgeladen op de Xtra-kaart van de partner die zich heeft ingeschreven. Je dient wel je Xtra-kaart af te geven aan de kassa.

    Indien je interesse hebt in deze actie kan je je inschrijven via onze website.

  • De ontbijttafel is een gezellige ontmoetingsplek voor jong en oud, én de ideale plek om kinderen evenwichtige voedingsgewoonten bij te brengen. Daarom werkt Colruyt samen met de Gezinsbond en de VCOV (de ouderkoepel van het vrij onderwijs) mee aan het initiatief ‘Ontbijt voor iedereen’.

    Deelnemen of zelf een ontbijt organiseren?

    De plaatselijke afdelingen van de Gezinsbond en oudercomités organiseren regelmatig een ontbijt voor hun leden. Op de website van de Gezinsbond en de website van de VCOV kan je de data per provincie terugvinen. Je komt er ook te weten hoe je met jouw afdeling een ontbijt kan organiseren en welk materiaal je ontvangt.

    Ontbijtrecepten

    Niets zo leuk als samen de dag starten met een deugddoend ontbijt. Wij geven je graag extra inspiratie met enkele lekkere ontbijtrecepten, voor een doordeweekse ochtend of om lekker lang te genieten in het weekend. Ook de kinderen zullen er dol op zijn!

  • ‘Oog voor Lekkers’ is een Vlaams project rond groenten, fruit en melk op school. Het principe is eenvoudig: op een vaste dag in de week eten de leerlingen samen een lekker vers stuk fruit of groente en/of drinken ze een glas melk als tussendoortje.
    Colruyt werkt als leverancier mee aan dit project. We voorzien een gevarieerd aanbod aan seizoenfruit en -groenten en melk. Je haalt de groenten, het fruit en/of de melk af op een afgesproken tijdstip in één van onze winkels.

    Prijzen Oog voor Lekkers

    Groenten, fruit en melk op school, heb je al voor de volgende prijzen (btw steeds inbegrepen):

    • Prijs per portie groente/fruit: 0,25 €
    • Prijs per portie bio-groente/-fruit: 0,45 €
    • Prijs per portie normale melk: 0,20 €
    • Prijs per portie lactosevrije melk: 0,25 €
    • Prijs per portie biomelk: 0,30 €


    Kalender

    In de groente- en fruitkalenders zie je in welke week je welke (bio)groente of welk (bio)fruit krijgt. En dat voor het hele schooljaar. Handig om mee te volgen!

    Zowel de gewone kalender als de Bio-kalender kan je raadplegen via onze website.

    Inschrijven

    Wil je jouw school inschrijven voor Oog voor Lekkers, dat kan!

    op onze website kan je jouw school via een webformulier inschrijven voor groenten en fruitBio groeten en fruit en melk.

    Subsidies

    Basisscholen en scholen voor buitengewoon onderwijs kunnen subsidies aanvragen voor het verdelen van schoolfruit en -groenten. Zo hoeven je school of de ouders minder te betalen.
    Meer informatie over de subsidies kan je vinden op de website van het Vlaams Departement voor Landbouw en Visserij.

  • Elke jeugdbeweging die in juli of augustus op kamp gaat kan een kampkaart (Professional kaart) aanvragen via de website. Met deze kampkaart ontvang je enkele leuke voordelen voor jouw kamp:

    • Je krijgt de lengte van de grootste persoon in jouw vereniging in boerenworsten.
    • Indien je je vlees op voorhand online bestelt, krijg je 3 % korting op beenhouwerijproducten.
    •  Je krijgt 10 % korting op alle groenten en fruit uit de versmarkt.


    Je kan een reservatie plaatsen via de beenhouwerij. Surf naar de website of neem telefonisch contact op met de beenhouwerij van je Colruyt-winkel. De contactgegevens van jouw Colruyt-winkel kan je vinden via onze winkelzoeker. Reserveren doe je best 3 werkdagen op voorhand, zo kunnen wij garanderen dat je hele bestelling klaar is.

    Je kan je vlees ook bestellen via Collect&Go. Dat is handig wanneer je ook de rest van je boodschappen via de afhaaldienst ophaalt. Reserveer wel 4 werkdagen op voorhand, zo ben je er zeker van dat je volledige bestelling voor je klaarligt.
    Voor het rondhalen, klaarzetten en afhandelen van je boodschappen rekent Collect&Go een servicekost van 5,50 euro aan, boven op de totaalprijs van de producten die je reserveert.

  • Wat is Baby Aan Boord?

    Baby Aan Boord is een actie voor toekomstige ouders. Na inschrijving kan je genieten van een aantal voordelen:

    •  2 Baby Aan Boord-dozen met verzorgings- en voedingsproducten via Collect&Go
    • Een babyborrelbon ter waarde van € 40,00, bij een minimum aankoopbedrag van €100,00. Deze ontvang je per post.
    • Talrijke kortingen op verschillende producten


    Hoe schrijf ik mij in voor Baby Aan Boord?

    De toekomstige ouder kan zich via onze website inschrijven. Je moet wel in het bezit zijn van een Xtra-kaart en voldoen aan volgende voorwaarden:

    • Inschrijven kan vanaf 3 maanden zwangerschap tot maximum 4 weken na de geboorte van het kindje
    • Je bent niet ingeschreven voor onze Samenwoonactie
    • Je geeft de (vermoedelijke) geboortedatum door
    • Was je al eens eerder ingeschreven voor Baby Aan Boord? Er kan pas opnieuw ingeschreven worden, een jaar nadat je de vorige bevestigingsmail ontvangen hebt
    • Je kan enkel inschrijven via jouw Xtra-profiel


    Je kan de boxen enkel reserveren via de website van Collect&Go, niet via de applicatie.

    Adoptie

    Ook adoptieouders kunnen deelnemen aan de Baby Aan Boord-actie. Adoptieouders die zich willen inschrijven voor de Baby Aan Boord-actie kunnen contact opnemen met onze klantendienst.

    Wat zit er precies in de proefboxen?

    De Baby Aan Boord-proefbox Verzorging bevat volgende staaltjes:

    • Luiers of broekjes maat 1 en 4 van Pampers en Boni Selection
    • 3 soorten billendoekjes (Pampers, Nivea en Boni Selection)
    • Waspoeder van Le Chat


    De Baby Aan Boord-proefbox Voeding bevat volgende staaltjes:

    • Een staaltje voeding van Hero en Olvarit
    • Water van Evian en Boni Selection
    • Kinderkoekjes van Boni Selection Bio
    • Ons receptenboekje "Baby eet mee"


    In elke proefbox vind je heel wat kortingsbonnen van de deelnemende merken. De proefboxen zijn uitsluitend af te halen bij Collect&Go. Je zal ook geen servicekost moeten betalen bij het reserveren, die wordt in vermindering gebracht bij de afhaling van jouw reservatie, op vertoon van jouw Xtra-kaart. Profiteer er dus van om meteen ook je andere boodschappen te doen.  

    Wat houdt de babyborrelbon in?

    Met de babyborrelbon krijg je € 40,00 korting op artikelen van Coca-Cola, Lays en Gran Baron (De volledige lijst kan je vinden onder Mijn Lijstjes – Babyborrel). De kortingsbon kan enkel gebruikt worden als je voor minimum €100,00 aankopen doet via Collect&Go. Dit wil zeggen € 40,00 aan babyborrelproducten + € 60,00 aan gewone aankopen. Indien het totaalbedrag van je bestelling niet € 100,00 of meer is, zal de korting van € 40,00 niet worden verrekend.

    De korting wordt berekend op de brutoprijzen. De bon moet in 1 keer opgebruikt worden en is niet inwisselbaar voor cash. De bon is geldig tot 9 weken na het doorgeven van de effectieve geboortedatum, uitsluitend bij Collect&Go.

    Je zal ook geen servicekost moeten betalen bij het reserveren, die wordt in vermindering gebracht bij de afhaling van jouw reservatie, op vertoon van jouw Xtra-kaart. Profiteer er dus van om meteen ook je andere boodschappen te doen. Je kan enkel genieten van de korting van € 40,00 bij afgifte van de bon, zonder de bon zal je niet kunnen genieten van de korting. De bon zal je via de post ontvangen.

    Let op: het totaalbedrag van je reservatie moet minstens € 100,00 zijn, na verrekening van de Xtra-kortingen. Op de bevestigingsmail en op de website van Collect&Go zijn de Xtra-kortingen nog niet verrekend. Hou hier dus zeker rekening mee.

    Wanneer zijn de proefboxen beschikbaar?

    • Proefbox 1 (staaltjes van luiers, billendoekjes en waspoeder): vanaf 4 weken vòòr de verwachte geboortedatum
    • Proefbox 2 (staaltjes van voeding en korting op verse producten): vanaf 12 tot 16 weken na de geboorte van de baby


    Je krijgt altijd een mail wanneer de box beschikbaar is en je deze kan reserveren.

    Is een artikel stuk, vervallen of ontbreekt een artikel, dan heb je recht op een nieuwe box. Contacteer in dat geval onze klantendienst.

Professionele klanten

  • Je bent een professionele horecaklant of handelaar, je koopt vaak grote hoeveelheden voor commerciële of beroepsdoeleinden, én je hebt een factuur nodig? Dan is de Colruyt Professional Plus-kaart iets voor jou. Zo profiteer je van onze groothandelsprijzen (= C-prijs op etiket).

    Je kan een Professional Plus-kaart aanvragen via onze website.

    Deze kaart is exclusief voor:

    • Horecazaken, nachtwinkels, kruideniers en krantenwinkels
    • Rusthuizen, verzorgingsinstellingen, scholen en kinderdagverblijven
    •  Bedrijfskantines en –restaurants
    • Sportclubs, jeugdhuizen en seniorenclub


    Hieronder vind je de voordelen terug: 

    • Concurrentiële groothandelsprijzen en kortingen op jouw aankopen (al geldig vanaf 1 artikel).
    • Talrijke kortingen die in de winkel aangeduid zijn op het prijsetiket.
    • Een bijkomende korting berekend op basis van jouw jaarlijks aankoopbedrag.
    • 5 % korting op het assortiment niet-voeding (niet geldig bij ColliShop online shopping, Collect&Go, DreamLand, Dreambaby en Okay).
    • Bij Bio-Planet profiteer je van de bonusprijzen en van 5 % korting op groenten en fruit, producten uit de bedieningstoog, alle producten uit de broodrayon en niet-voedingsartikelen.


    Je krijgt ook een overzichtelijke factuur met de prijzen zonder BTW. Ben je een horeca-uitbater? Je kan aankoopadvies op maat krijgen van jouw regioverantwoordelijke over de volumeaankopen en ons wijnassortiment. Bovendien krijg je ook nog een maandelijkse folder met kortingen die specifiek gelden voor horeca en grootverbruikers.

    In een aantal winkels voorzien we een speciaal assortiment grootverpakkingen. Dit zijn producten in een grotere verpakking, producten op jouw maat.

    Is dit assortiment niet in jouw winkel beschikbaar? Geen probleem, je kan deze producten bestellen via onze klantendienst voor professionele klanten. Hun gegevens vind je op onze website. Wij leveren de bestelde artikelen dan in jouw winkel.    

  • Ben je een professionele klant en wil je een duplicaat van jouw factuur? Dat kan! Je hoeft enkel mail te sturen of te bellen naar onze klantendienst voor professionele klanten. Hun contactgegevens vind je op onze website. Zij doen het nodige om jou een duplicaat van je factuur te bezorgen.

  • Ben je een professionele klant en wil je een factuur van jouw aankopen? Dat kan!

    Contacteer onze klantendienst voor professionele klanten en zij vormen jouw kasticket om tot een factuur. Je kan hen zowel per mail als telefonisch bereiken voor de aanvraag van een factuur.

  • Je bent een handelaar of oefent een vrij beroep uit, en je hebt vaak een factuur nodig? Vraag dan een Factuurkaart aan.
    Je kan de Factuurkaart aanvragen via het formulier op onze website.

    Met de factuurkaart geniet je van volgende voordelen:

    • Aan de kassa krijg je onmiddellijk een overzichtelijke factuur met de prijzen zonder btw.
    • Je kiest zelf hoeveel kaarten je wil.
    • Je profiteert van talrijke kortingen die in de winkel aangeduid zijn op het prijsetiket.
    •  Je vraagt de kaart en eventuele bijkomende kaarten gratis aan.
    •  Jouw Factuurkaart is geldig bij Colruyt, Collect&Go, ColliShop, Dreamland, Dreambaby, Bio-Planet, OKay en Spar.

Duurzaamheid

  • Colruyt herverpakt bepaalde artikelen in een grotere verpakking, zoals bijvoorbeeld wasproduct per twee in een krimpfolie. Het feit dat wij de producten per meerdere stuks verpakken met krimpfolie heeft te maken met ons economisch model en met het streven naar zoveel mogelijk efficiëntie in onze werking.

    Zo zorgt herverpakken bijvoorbeeld voor een lagere kost omdat we efficiënter kunnen werken. Zo is het bijvoorbeeld makkelijker om 6 blikjes maïs in een keer in de rekken te plaatsen dan 6 blikjes apart. Ook voor onze klanten is dit makkelijker om in hun winkelkar te leggen.

    Ook merken we op dat klanten gemiddeld minder vaak naar Colruyt komen, maar wel gemiddeld grotere hoeveelheden kopen.  

    Waarom plasticfolie als materiaal?

    Deze folie is nu éénmaal het makkelijkste materiaal om mee te werken. Het is flexibel en past rond alle vormen. De folie is dus veel praktischer én lichter dan karton.  Zo kunnen we een minimum aan materiaal gebruiken.

    Een ander alternatief zijn spanriempjes. Echter zijn deze heel moeilijk te openen en bestaat de kans dat we de artikelen beschadigen.

    Wil je deze omverpakking niet mee naar huis nemen? Geen probleem, laat deze gerust achter in de winkel! Wij verzamelen en recycleren alle folie die in de winkel achterblijft. Bovendien zijn we ook hier steeds opzoek naar een duurzamere oplossing.

  • Je kiest voor Colruyt, dus je kiest voor de laagste prijzen. Maar misschien probeer je ook je afval te beperken of drink je alleen maar duurzame koffie? Misschien kies je geregeld voor veggiegerechten of probeer je minder suikers te eten? Colruyt wil het voor jou makkelijker maken om bewust te consumeren. Hoe? Door stap voor stap onze producten duurzamer te maken, door je te inspireren met evenwichtigere recepten, door meer lokale producten te verkopen, door duurzamere verpakkingen te maken … Op deze manier kan je gerust voor de laagste prijzen kiezen. Hieronder vind je enkele voorbeelden van wat we reeds doen.

    Herbruikbare zakjes voor groenten en fruit

    • Geen éénmalige plastic zakjes meer, maar wel stevige herbruikbare zakjes die je meer dan 100 keer kan gebruiken
    • 100% polyester voor de kleinste milieu-impact. Uit een onafhankelijke studie blijkt dat de zakjes van dit materiaal over heel de levenscyclus de kleinste totale milieu-impact hebben. Onze herbruikbare zak wordt al duurzamer dan papier na 9 keer hergebruik, maar je kan hem meer dan 100 keer hergebruiken.
    •  Je betaalt niet te veel, want het gewicht van het zakje trekken we af aan de kassa.
    • Jaarlijks levert dit een besparing van 150 miljoen plastic zakjes.

     

    Verpakkingen van onze artikelen duurzamer maken

    • Charcuterie van de Colruyt-beenhouwerij zit in recycleerbare kartonnen schaaltjes die thuis gewoon bij het oud papier mogen.
    • De verpakking van de Boni Selection-aardappelen en -waterflessen bestaat voor een deel uit gerecycleerd plastic.
    • De plastic bakjes die als verpakking gebruikt worden aan de beenhouwerij, kan je hergebruiken.
    • De plastic zakjes rond onze bananen van Boni Selection hebben we vervangen door eenvoudige bandjes.
    • We kleven geen onnodige stickers meer op losse groenten en fruit. Dat vragen we ook aan onze leveranciers. Stickers die wel nodig zijn, zoals barcodes, maken we zo veel mogelijk composteerbaar.

     

    Afval vermijden en recycleren

    • In 2018 werd 99,32 % van alle producten die in een Colruyt-winkel binnenkwamen ook effectief verkocht. Voor verse producten was dat 97,88 %
    • 83,17% van ons afval werd in 2018 door ons gerecycleerd.
    • Met ons papier- en kartonafval maken we zelf fruit- en groenteschaaltjes. En ook stevige, herbruikbare plooidozen, ideaal om je boodschappen veilig naar huis te brengen.
    • Een gespecialiseerd bedrijf droogt broodresten verder uit, maalt ze en verwerkt ze tot meel voor dierenvoeding.
    • Het plastic afval wordt in een van onze recyclagecentra tot balen geperst en verkocht voor recyclage. Ze worden er verwerkt tot nieuwe producten, zoals landbouwfolies.
    • Harde plastic en plooiboxen uit eigen gerecycleerd materiaal
    • Organisch afval, zoals onverkoopbare groenten en fruit, wordt op natuurlijke wijze vergist. Het biogas dat vrijkomt wordt omgezet in groene elektriciteit. De warmte van de motor van de vergistingsinstallatie wordt gerecupereerd om water te verwarmen. De rest dat overblijft kan daarna dienen als landbouwmeststof.

     

    Steun aan voedselbanken

    • Onverkoopbare maar nog perfect eetbare voedingswaren worden door de voedselbanken rechtstreeks opgehaald in onze winkels
    • We schenken regelmatig producten waarvan de verpakking beschadigd is, net als niet-verkochte verse producten die we 4 dagen voor hun uiterste houdbaarheidsdatum uit de rekken halen
    • Zo schonken we in 2018 maar liefst 2712 ton voedsel aan de voedselbanken

     

    Huismerken aanpassen naar duurzamere artikelen

    • Onze doelstelling is tegen 2020 in onze eigen merken enkel nog 100% duurzame palmolie te verwerken
    •  Colruyt gaat voor 100% duurzame koffie van Graindor. Er zijn maar 2 koffies waarvoor we momenteel geen duurzaam certificaat hebben, maar ook daar zoeken we naar een oplossing
    • Bijna alle producten met cacao van Boni Selection dragen nu het UTZ-label. Dat label garandeert een duurzame cacaoteelt met respect voor mens en milieu
    • Sinds 2013 bieden we alleen nog duurzame wilde vis aan. Ondertussen is ook het grootste deel van onze gekweekte vis duurzaam. Goed voor het milieu en voor de visbestanden
    • Vanaf september 2019 starten we met een test en verkopen duurzamere witte eieren in 25 Colruyt-winkels. Indien de testen de verwachte positieve resultaten opleveren, kunnen we op termijn de verkoop ervan uitbreiden.

XTRA

  • Je kan je aankoopgegevens van de laatste 5 jaar opvragen via je Xtra-profiel op mijnxtra.be.

    Wat moet je precies doen?

    • Open de Xtra-app of log je in op je Xtra-profiel op mijnxtra.be
    • Ga naar ‘Mijn profiel’ en vervolgens naar ‘Mijn privacy’
    •  Klik op ‘Mijn rechten’ en dan op ‘Recht op inzage’.
    •  Klik op de button ‘Ik oefen mijn recht op inzage uit’


    Je krijgt een eerste bevestiging dat je aanvraag verwerkt wordt. Binnen de 30 dagen ontvang je per mail een link van ons naar het overzicht met jouw aankoopgegevens.

  • Je kan zeker betalen met Xtra. Hiervoor moet je de betaalfunctie activeren.

    De betaalfunctie online activeren:

    • Open de app of log in op mijnxtra.be en ga naar ‘Functies’ (app) of je profiel (website).
    • Klik op ‘Mijn betaalfunctie’ en volg de instructies.
    • Je ontvangt een brief met je pin- en pukcode. Vanaf dan kan je meteen betalen met de Xtra-app of -kaart.

    De betaalfunctie in een winkel activeren

    Vul het aanvraagformulier aan de kassa in.

    Met Xtra tank je ook makkelijk bij DATS 24. Boven op de lage pompprijzen krijg je een korting van 0,5 eurocent/liter. Deze korting is begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt voor diesel, benzine en CNG.

    Het bedrag van elke transactie gaat ten vroegste twee bankwerkdagen later van je bankrekening. Elke transactie wordt apart aangerekend, met een uitzondering: als je in de winkel betaalt en ineens geld afhaalt, telt dit als een transactie. Je kan het overzicht van je betalingen makkelijk vinden bij ‘Mijn betaalfunctie’. Je tankbeurten vind je bij ‘Mijn tankhistoriek’.

    Je pincode wijzigen? Hou je huidige pincode en je pukcode bij de hand en bel naar 02 363 54 00. Zie ook ‘Ik wil mijn gegevens aanpassen’.

  • Je persoonlijke gegevens wijzigen

    Al je persoonsgegevens kan je zelf online beheren in je Xtra-profiel. Je kan ook een adreswijziging doorgeven via een formulier in een van onze winkels. Deze formulieren vind je steeds aan de kassa.

    Je pincode wijzigen

    Als je de betaalfunctie van Xtra activeert, ontvang je een brief met je pin- en pukcode. Hou die gegevens goed bij, want je kan je pincode later enkel wijzigen met je huidige pin- en pukcode.

    Pin- en pukcode bij de hand?  Contacteer onze klantendienst en volg de instructies om je code te wijzigen.

    Pincode vergeten

    Pin- en/of pukcode kwijt? Contacteer onze klantendienst. Wij sturen je een nieuwe pincode op per brief. Deze brief bevat ook een nieuwe pukcode.

    Je rekeningnummer wijzigen

    Je kan je rekeningnummer wijzigen via je Xtra-profiel of via een formulier in één van onze winkels. Deze formulieren vind je steeds aan de kassa.  Een folder aanvragen of je uitschrijven Je kiest via je Xtra-profiel helemaal zelf welke folders je wil ontvangen. Ga naar mijnxtra.be, klik op 'Mijn profiel' en vervolgens op 'Mijn communicaties'. Of open de app en klik in het menu op ‘Winkels en webshops’. Selecteer de folders en/of nieuwsbrieven die je in de bus of je mailbox wil krijgen. Aangezien onze folders enkele weken voor de verzending worden klaargemaakt, ontvang je mogelijk nog een of twee keer een exemplaar nadat je je hebt uitgeschreven. Daarna krijg je de folder niet meer.

  • Bij Colruyt Group behandelen we je gegevens steeds met de grootste zorg voor veiligheid en privacy. Alle gegevens worden beschouwd als strikt vertrouwelijk.

    We volgen 3 principes bij het verzamelen en gebruiken van onze klantgegevens:

    • We verkopen nooit klantgegevens aan derden: klantgegevens worden alleen gebruikt binnen Colruyt Group.
    • We beschermen de privacy van onze klanten. Klantgegevens zijn binnen de groep alleen toegankelijk voor de medewerkers die deze nodig hebben voor de uitoefening van hun job. Deze medewerkers volgen ook allemaal een grondige GDPR-opleiding.
    • We verzamelen enkel gegevens om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen en springen hier ethisch mee om. We vragen ook niet meer gegevens dan we nodig hebben om onze diensten te kunnen aanbieden.
  • Dat kan op twee manieren:

    • Maak je Xtra-profiel aan op mijnxtra.be en download de app
    • Vraag een kaart aan. Dat kan online of in de winkel


    Zowel de app als de kaart zijn meteen gebruiksklaar. Je krijgt dus onmiddellijk alle voordelen en diensten van Xtra wanneer je je app of kaart toont aan de kassa!

    Je kiest via je Xtra-profiel trouwens helemaal zelf welke promotie- en inspiratiefolders je wil ontvangen van de winkels binnen Colruyt Group (Colruyt, OKay, Dreamland …). Meerdere Xtra-gebruikers in huis? Geen zorgen, we sturen slechts een exemplaar van onze folders naar je adres. Zo zit jouw brievenbus niet vol en sparen wij papier uit voor het milieu. 

  • Je kan tanken met zowel de Xtra-app als de Xtra-kaart. Hierbij krijg je boven op de lage pompprijzen een korting van 0,5 eurocent/liter. Deze korting is begrensd tot 16 eurocent/liter op de officiële prijzen en geldt voor diesel, benzine en CNG.

    Om te betalen met Xtra, moet je eerst de betaalfunctie activeren via je profiel (in je app of op mijnxtra.be). Je kan ook een aanvraagformulier invullen aan de kassa van je Colruyt-winkel. Zie ‘Kan ik betalen met Xtra?’ voor meer info.

    Het bedrag van elke transactie gaat ten vroegste twee bankwerkdagen later van je bankrekening. Je kan het overzicht van je tankbeurten makkelijk vinden bij ‘Mijn tankhistoriek’.

    Je kan enkel een betaalfunctie aanvragen als je een geldig Belgisch (zicht)rekeningnummer hebt.

  • Je kan je kaart online of in de app blokkeren, in je Xtra-profiel. Zo ben je zeker dat niemand anders ze kan gebruiken. Je kan de Xtra-app intussen blijven gebruiken. Zo geniet je nog steeds alle voordelen en mogelijkheden in alle deelnemende winkels van Colruyt Group.

    Wil je toch opnieuw een kaart? Vraag een nieuw exemplaar aan via je profiel en download eventueel een tijdelijke kaart. Je kan ook het aanvraagformulier invullen aan de kassa van een van onze winkels.

    Heb je nog geen login voor je online profiel? Maak het snel aan of bel onze klantendienst.

  • Je kan Xtra gebruiken in al onze winkels en webshops. Zo heb je alle voordelen op zak bij:

    • Colruyt Laagste Prijzen
    • OKay en OKay Compact
    • Bio-Planet
    • Spar Colruyt Group
    • Collect&Go
    • DreamLand
    • Dreambaby
    • ColliShop
    • Colruyt Group Academy
    • DATS 24


    De voordelen die je geniet bij Colruyt gelden niet bij de andere winkels en webshops, en omgekeerd. Betalen kan je wel met Xtra in al deze winkels. Je kan met Xtra ook tanken bij DATS24.    

Lagere prijs gezien?

MELD HET HIER