100 % duurzaam gevangen wilde vis

vrijdag 08 juni, 2018

Huismerken Colruyt Group hebben grootste aanbod duurzame wilde vis met MSC-label

De Huismerken Boni Selection en Everyday van Colruyt Group hebben met 82 producten het grootste aanbod duurzaam gevangen, MSC-gecertificeerde wilde vis van alle Belgische supermarktketens. Dat blijkt uit een ranglijst, opgemaakt door het Marine Stewardship Council (MSC). Dat resultaat werd bekendgemaakt op Wereldoceanendag (8 juni). Vissoorten waarvoor het MSC-label nog niet bestaat, laten we controleren door het ILVO. Zo gaan we voor 100 % duurzame wilde vis.

MSC-label = duurzaam gevangen wilde vis

Het MSC-label geeft u de zekerheid dat de vis op een duurzame manier gevangen is. Dankzij strikte controles in alle stappen van de keten biedt het keurmerk extra garanties, zoals de traceerbaarheid van elke vis. “Wie vis koopt met een MSC-label, levert een positieve bijdrage aan de strijd tegen overbevissing, bijvangst en schadelijke visserijmethoden. We zijn dan ook heel tevreden dat het aanbod duurzame wilde vis in België sterk is toegenomen”, stelt Wouter Dieleman van MSC Benelux.

“MSC is een belangrijke partner”

Philippe is verantwoordelijke voor duurzaam aankoopbeleid bij de Colruyt Group. Hij is erg opgetogen over de ranking van MSC: “We zijn heel blij met deze erkenning van ons engagement. Bij Colruyt Group streven we naar 100 % duurzaam gevangen vis voor onze eigen merken. MSC is voor ons een belangrijke partner om dat doel te bereiken en te handhaven. Voor onze klanten is het onafhankelijke label een betrouwbare manier om duurzaam gevangen vis te herkennen.”

100 % duurzaam wild gevangen vis

Sinds 2013 verkopen we bij Colruyt geen enkele bedreigde soort meer. Ons volledige assortiment wild gevangen vis wordt op een duurzame manier gevist, met respect voor het visbestand. Vissoorten waarvoor het MSC-label (nog) niet bestaat, laten we verder evalueren door het ILVO (Instituut voor Landbouw-, Visserij- en Voedingsonderzoek). Zo kunnen we u een 100 % duurzaam en kwaliteitsvol assortiment aanbieden.

Ontdek hoe duurzaam onze vis is