Colruyt Hannut heropent en is bijna de helft groter

maandag 12 november, 2018

Op woensdag 14 november gaat de Colruyt-winkel in Hannut opnieuw open na enkele maanden van verbouwingswerken. De winkel werd vergroot van 1.260 naar 1.786 m² en omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie, met laag energieverbruik. Ook de beenhouwerij met zelfbediening werd volledig vernieuwd en op de parking kwamen 16 extra plaatsen. Ten slotte werd de ploeg uitgebreid met 2 extra medewerkers.

Efficiënter boodschappen doen in een grotere winkel

De winkel werd volledig heringericht en met de helft uitgebreid. Daardoor kon het assortiment voedingsproducten nog vergroten, vooral in de versmarkt en diepvriesafdeling. 10 kassa’s (2 meer dan in de vorige winkel) helpen de medewerkers om hun klanten nog vlotter te bedienen. Dat team werd bovendien ook versterkt met 2 extra krachten. En de ruimere parking telt nu 144 plaatsen, 16 meer dan voor de werken.

Voor klanten die tijd willen winnen, heeft Colruyt Hannut een Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is de online boodschappenservice van Colruyt Group.

Bij de werken hebben we altijd oog gehad voor eenvoud en de laagste kosten, wat de klanten van Colruyt verwachten”, zegt gerant Didier Gilissen.

Lage-energiewinkel: doel = -4 % CO2-uitstoot

Colruyt Hannut is voortaan een lage-energiewinkel: de isolatie in de gevel en het dak is verbeterd en hij is beter hermetisch afgewerkt. De winkel stapt ook over naar duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen, zonnepanelen en recuperatie van de warmte van de ventilatie. “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn”, zegt de gerant. “De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening, waar de klanten een beter overzicht hebben op het assortiment vlees. Ook charcuterie en salades, die vroeger in de versmarkt stonden, staan nu in de beenhouwerij. Chef-beenhouwer Christof Depae: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling.

Vanaf woensdag 14 november staan gerant Didier Gilissen, chef-beenhouwer Christof Depae en hun 47 medewerkers klaar om de klanten opnieuw te verwelkomen in de vernieuwde Colruyt Hannut.

De avond voordien, op dinsdag 13 november van 17 tot 20 u., kan iedereen de vernieuwingen al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?

Neem gerust contact op met:

• Bruno Flamand (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0473 92 45 10

Colruyt Hannut
Rue de Landen 59
4280 Hannut

ma - za: 8.30 - 20 u.
vr: 8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
dinsdag 13 november van 17 tot 20 u.