Colruyt Malmedy heropent als winkel van de nieuwe generatie

woensdag 22 mei, 2019

Op woensdag 22 mei heropent de vernieuwde Colruyt-winkel in Malmedy de deuren. De supermarkt werd omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie. Dankzij een betere isolatie en ventilatie is hij energiezuiniger. Bovendien werd de beenhouwerij volledig vernieuwd en de versmarkt uitgebreid. Er kwamen ook elektronische prijsetiketten. En het Collect&Go-afhaalpunt is nu drie keer zo groot als vroeger

Efficiënter winkelen

“We hebben de winkel volledig opnieuw ingericht”, zegt gerant Benjamin Chantraine. “Onder meer de versmarkt werd groter. En de parking telt enkele extra plaatsen. Onze klanten kunnen nu efficiënter en aangenamer winkelen. Bij de vernieuwingen hebben we altijd rekening gehouden met de laagste kosten, zoals je van Colruyt mag verwachten.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Geoffrey Cloes: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.

Collect&Go-afhaalpunt bijna 3 keer zo groot

Om nog meer klanten te kunnen bedienen, is ook het Collect&Go-afhaalpunt vergroot van 38 naar 102 m². Collect&Go is de handige online boodschappenservice van Colruyt Group”, zegt de gerant. “Klanten sturen hun boodschappenlijstje met artikelen van Colruyt of Bio-Planet door via de site of de app. En wij zetten ze klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Energiezuinigere winkel

Bij de vernieuwing van de winkel in Malmedy koos Colruyt voor duurzame isolatiematerialen en technieken, zoals recuperatie van de warmte van de koelinstallaties. En rond de winkel is veel groen voorzien door de aanplanting van bomen en struiken.

Benjamin Chantraine: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moet de CO2-uitstoot van de groep verminderen met 4 %.”

Elektronische prijsetiketten

In Colruyt Malmedy werden de papieren etiketten vervangen door elektronische. “Die zijn beter voor het milieu, want we sparen zo heel wat papier en transport uit” zegt de gerant. “Per jaar gaat het om 75 miljoen etiketten of 90 ton papier. Bovendien zijn ze heel energie-efficiënt, omdat ze alleen stroom verbruiken terwijl een prijs wordt aangepast. Ten slotte kunnen we met dit systeem nog sneller reageren op prijsaanpassingen bij onze concurrenten. En wij krijgen in de winkel meer tijd, bijvoorbeeld om producten uit te zetten.”

Speciale opendeuravond op 21 mei

Vanaf woensdag 22 mei ontvangen gerant Benjamin Chantraine, chef-beenhouwer Geoffrey Cloes en hun 30 medewerkers hun klanten opnieuw in de vernieuwde Colruyt Malmedy.

De avond voordien kan iedereen de vernieuwde winkel al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond, van 17 tot 20 u., serveren we onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?

Neem gerust contact op met:

• Maximilien Habran (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0479 72 29 10

Colruyt Malmedy
Avenue des Alliés 2
4960 Malmedy

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:       8.30 - 21 u.

Opendeuravond:

dinsdag 21 mei van 17 tot 20 u.