Colruyt opent vierde winkel in Groothertogdom Luxemburg

maandag 27 november, 2017
Groepsfoto Wemperhardt

Op woensdag 29 november opent een gloednieuwe Colruyt-winkel de deuren in Wemperhardt in het noorden van Luxemburg. De 1.500 m² grote winkel ligt op nauwelijks enkele kilometers van de Belgische en Duitse grens en is dus heel makkelijk bereikbaar. Zowel inwoners van het noorden van het groothertogdom, als trouwe klanten uit België en Duitsers die aan de grens wonen, kunnen er hun boodschappen doen voor de laagste prijzen in de streek. Ook op zondag van 9 tot 18 u

Weloverwogen keuze

De Colruyt-winkels in Sanem, Mersch en Gasperich kunnen mooie resultaten voorleggen. Daarom besliste de Belgische retailer om een vierde winkel te openen in Luxemburg, en zo in te spelen op de vraag van meer en meer klanten. De locatie van de nieuwe winkel is geen toeval: in het noorden van het groothertogdom kan hij zowel de lokale bevolking bedienen, als klanten uit België en Duitsland.

Ruime versmarkt en beenhouwerij met zelfbediening

In Colruyt Wemperhardt vinden klanten een ruim assortiment voedings- en niet-voedingsproducten van internationale en Luxemburgse merken. Verse producten zoals fruit en groenten, zuivel en vis liggen in een grote, aparte gekoelde ruimte, waardoor ze uiterst vers blijven.

Voor hun vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Katty Laguerre: “Onze ervaren beenhouwers versnijden het vlees ter plaatse. Al het rundvlees dat we verkopen in de winkels in Luxemburg komt ook uit het groothertogdom. Het vlees wordt verpakt in handige porties en overzichtelijk gepresenteerd in een zelfbedieningstoog. Bij vragen of een speciale bestelling helpen we de klanten graag verder.”

Collect&Go: de handige boodschappenservice van Colruyt Group

De online boodschappenservice van Colruyt Group wist al heel wat klanten in Luxemburg te overtuigen. David Tumson, gerant van Colruyt Wemperhardt: “Het is dus logisch dat we ook in Wemperhardt een afhaalpunt hebben voorzien. Klanten sturen gewoon hun boodschappenlijstje door via collectandgo.lu of via de app en wij zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze. Zo winnen ze tijd.”

Vanaf woensdag 29 november om 8.30 u. staan gerant David Tumson, chef-beenhouwer Katty Laguerre en hun 21 medewerkers klaar om de klanten te verwelkomen in de gloednieuwe Colruyt Wemperhardt.
De avond voordien kan iedereen de nieuwe winkel al in primeur komen bekijken. Tijdens deze speciale opendeuravond kunnen de klanten genieten van een hapje en een drankje.

- Pascal Bernimont (verantwoordelijke verkoop) op 02 345 2345
- Silja Decock (persverantwoordelijke van Colruyt Group) op 0473 92 45 10