Colruyt Salzinnes heropent als lage-energiewinkel

vrijdag 13 juli, 2018

Op dinsdag 17 juli gaat de Colruyt-winkel in Salzinnes opnieuw open na meer dan een jaar van verbouwingswerken. De winkel werd  met een kwart vergroot, helemaal heringericht en omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie, met laag energieverbuik. Ook nieuw zijn de beenhouwerij en het Collect&Go-afhaalpunt. De nieuwigheden zijn in primeur te ontdekken tijdens een opendeuravond, de dag voor de opening.

Een volledig assortiment op bijna 1.900 m²

De nieuwe Colruyt Salzinnes is met een kwart uitgebreid en meet bijna 1.900 m². “Daardoor konden we de versmarkt vergroten en een extra kassa voorzien”, zegt gerant Eric Junion. ”We hebben de winkel ook helemaal heringericht, zodat de klanten nog aangenamer en efficiënter kunnen winkelen.”

Lage-energiewinkel

De isolatie in de gevel en het dak van de nieuwe winkel gaat verder dan wettelijk voorgeschreven. Bovendien is hij beter hermetisch afgewerkt. Colruyt Salzinnes is dus vanaf nu een lage-energiewinkel met duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen. “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn”, zegt de gerant. “De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Optimale ventilatie en luchtdicht

De winkel is optimaal op het vlak van isolatie en ventilatie. Een goede isolatie kan trouwens niet zonder luchtdichtheid of ventilatie. Dankzij een sas aan de ingang verliest het gebouw nauwelijks warmte in de winter. Eric Junion: “De koude lucht blijft buiten en de warme binnen. En in de zomer is dat omgekeerd. Dankzij het systeem van warmterecuperatie vraagt de winkel bovendien minder verwarming.”

Geïntegreerd in de stedelijke omgeving

De vernieuwde Colruyt-winkel in Salzinnes is voorzien van een groendak. Mosbedekking, vetplanten en grassen op het dak isoleren de winkel in de zomer en zorgen tegelijk voor meer biodiversiteit in de stad.

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Florimont Igot: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.”

Nieuw: Collect&Go doet de boodschappen voor de klanten

“Voor klanten die tijd willen winnen, heeft Colruyt Salzinnes een Collect&Go-afhaalpunt”, zegt Christophe Guillaume. “Collect&Go is de online boodschappenservice van Colruyt Group. Klanten sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app van Collect&Go of MyColruyt, en wij zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Vanaf dinsdag 17 juli staan gerant Eric Junion, chef-beenhouwer Florimont Igot en hun 29 medewerkers klaar om de klanten opnieuw te verwelkomen in de vernieuwde Colruyt Salzinnes.
“De avond voordien, op maandag 16 juli van 17 tot 20 u., kan iedereen de vernieuwingen al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

• Sébastien Purnelle (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke van Colruyt Laagste Prijzen) op 02 363 55 45

Praktische info

Colruyt Salzinnes
Chaussée de Charleroi 16
5000 Namur

ma - za: 8.30 - 20 u.
vr: 8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
dinsdag 16 juli van 17 tot 20 u.

Frequently Asked Questions

We currently don't have questions in this theme.