Colruyt werkt aan maaltijdbox voor gezinnen met kinderen

maandag 30 januari, 2017

Halle, 30 januari 2017 - Colruyt wil een eigen maaltijdbox op de markt brengen en start daarvoor vandaag een test met medewerkers op. Colruyt zal zich met zijn maaltijdbox richten op gezinnen met kinderen. De recepten zullen toegankelijk zijn, eenvoudig te bereiden en snel klaar. De maaltijdbox zal tijdens de testfase enkel verkrijgbaar zijn in de afhaalpunten van Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group. Een bewuste keuze, want zo kunnen klanten de maaltijdbox makkelijk combineren met hun gewone boodschappen.

Alle knowhow in huis
De maaltijdbox die Colruyt momenteel test, komt er niet zomaar. “We willen een echte oplossing bieden voor gezinnen met kinderen die ondanks tijdgebrek toch een lekkere, voedzame maaltijd op tafel willen zetten”, aldus Chris Van Wettere, algemeen directeur van Colruyt. “Voor onze klanten is het grote voordeel van een maaltijdbox dat ze alle ingrediënten in de juiste porties krijgen, samen met de receptfiche, en dus geen voedseloverschot meer hebben.”

Colruyt zal gebruikmaken van de knowhow die het in huis heeft, zijnde de culinaire expertise van het Lekker Koken-team, en van het breed afhaalnetwerk van Collect&Go. Het team van Lekker Koken zit trouwens ook achter de succesvolle weekmenu’s van Colruyt, de folderrecepten, de website Lekker Koken en een dertigtal kookboeken.

Bestellen en afhalen bij Collect&Go
Medewerkers kunnen hun maaltijdbox in deze testfase bestellen via de website van Collect&Go. “We kiezen er bewust voor om ons eigen afhaalnetwerk in te zetten, en niet aan huis te leveren”, zegt Chris Van Wettere. “Het voordeel daarvan is de one-stop shopping. Klanten kunnen hun maaltijdbox samen met hun gewone boodschappen, zoals water, fruit en wc-papier, bestellen en afhalen bij Collect&Go.” Colruyt zal bovendien niet werken met een abonnementsformule.

Medewerkers als testpubliek
Vooraleer de maaltijdbox op de markt komt, doorloopt hij een uitgebreide testfase. “Momenteel testen een 200-tal medewerkers alle aspecten van de maaltijdbox, van het bestellen van de box, over het afhaalsysteem via Collect&Go, tot de haalbaarheid van de recepten en de portiegrootte”, vertelt Chris Van Wettere. “Voor ons is het heel belangrijk om een goed doordacht concept te lanceren. We doen in eerste instantie een beroep op onze eigen medewerkers om onze maaltijdbox op punt te krijgen. Met hun feedback gaan we daarna zeker aan de slag.” Na de testfase zal Colruyt de nodige tijd nemen om zijn maaltijdbox te evalueren en eventueel bij te sturen.

Voor meer info kan u terecht bij:

Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group
Tel.: 02/363.55.45 of 0473/92.45.10
silja.decock@colruytgroup.com

Klik hier om de foto te downloaden.

Blijf op de hoogte

Rode Prijzen, talrijke kortingen en inspiratie, ook in je mailbox.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

My Colruyt app

Onze app om je boodschappen nóg makkelijker voor te bereiden.

Download de app

Vragen?

We helpen je graag verder met al je vragen, suggesties of klachten.

Geef het snel door

Partner services

back to top