Fraude uit naam van Colruyt

donderdag 17 augustus, 2017

Colruyt heeft ontdekt dat er telefonische oproepen uit zijn naam worden gedaan, waarbij de gecontacteerden te horen krijgen dat ze een reis gewonnen hebben die hen wordt aangeboden door Colruyt. Deze frauduleuze oproepen zijn uitsluitend bedoeld om geld af te persen en zijn in geen geval afkomstig van Colruyt.

Colruyt heeft ontdekt dat er telefonische oproepen uit zijn naam worden gepleegd door frauduleuze personen, van op een privénummer. Tijdens deze gesprekken worden enkele vragen gesteld over de klanttevredenheid. Daarna krijgt de klant te horen dat hij een reis gewonnen heeft, op voorwaarde dat de klant zijn gegevens doorgeeft en een geldsom overschrijft op een rekeningnummer dat hij van de beller krijgt.

Deze telefonische oproepen zijn in geen geval afkomstig van Colruyt en zijn uitsluitend bedoeld om geld af te persen. Colruyt vraagt zijn klanten om geen persoonlijke informatie door te geven en geen geld over te schrijven naar deze rekeningnummers. Colruyt heeft geen enkele aanbieding voor een gratis reis.

Colruyt adviseert zijn klanten om eventuele informatie (naam, bedrijf…) van deze bellers te verzamelen en door te geven. Het bedrijf stelt alles in het werk zodat dergelijke oproepen zich niet meer herhalen. Weet ook dat fraudeurs vaak via verschillende kanalen contact opnemen, zoals via e-mail.