Gloednieuwe Colruyt-winkel in Hechtel-Eksel zorgt voor 26 nieuwe jobs

maandag 01 april, 2019

Op woensdag 3 april opent een gloednieuwe Colruyt-winkel de deuren aan de Peerderbaan in Hechtel-Eksel. Met de opening van zijn 241ste winkel creëert Colruyt 26 nieuwe arbeidsplaatsen. Colruyt Hechtel-Eksel is bovendien gebouwd als energiezuinige winkel met optimale isolatie en ventilatie.

Compleet assortiment op ruim 1.600 m²

De nieuwe Colruyt-winkel ligt langs de verbindingsweg tussen Leopoldsburg en Peer en is dus heel makkelijk bereikbaar.
“We willen ervoor zorgen dat onze klanten vlot en aangenaam kunnen winkelen”, zegt gerant Dirk Bessemans. “Dat begint met een toegankelijke winkel en een voldoende grote parking van 131 plaatsen. De winkel zelf is 1.611 m² groot. Klanten vinden er in elke afdeling een ruim assortiment, zowel van nationale merken als van de vertrouwde huismerken Boni Selection en Everyday. En 8 kassa’s zorgen voor een vlotte bediening.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor hun vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Marc Busselen: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een mooi overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.

26 nieuwe jobs

De nieuwe winkel zorgt uiteraard ook voor extra werkgelegenheid. “In Colruyt Hechtel-Eksel kunnen 26 medewerkers aan de slag: 21 in de winkel en 5 in de beenhouwerij”, zegt de gerant. “Zij zullen elke dag hun beste beentje voorzetten om onze klanten optimaal te bedienen.”

Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Colruyt Hechtel-Eksel heeft ook een Collect&Go-afhaalpunt. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt Dirk Bessemans. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Tanken op dezelfde site

Aan de winkel is er ook een DATS 24-tankstation. Daar kunnen klanten 7 op 7, 24 u. op 24 kwaliteitsbrandstof tanken. Er zijn ook 2 pompen met hoogcalorisch CNG (Compressed Natural Gas). CNG is momenteel de schoonste en goedkoopste fossiele brandstof. DATS 24 maakt deel uit van Colruyt Group.

Lage-energiewinkel: 4 % minder CO2

Colruyt Hechtel-Eksel is bovendien een lage-energiewinkel met een optimale isolatie in de gevel en het dak. Bovendien is hij hermetisch afgewerkt. De winkel maakt ook gebruik van duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen, recuperatie van de warmte van de ventilatie en zonnepanelen op het dak. Dirk Bessemans: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Vanaf woensdag 3 april staan gerant Dirk Bessemans, chef-beenhouwer Marc Busselen en hun 24 medewerkers klaar om de klanten te verwelkomen in de gloednieuwe Colruyt Hechtel-Eksel.
Dirk Bessemans: "De avond voordien, op dinsdag 2 april van 17 tot 20 u., kan iedereen de nieuwe winkel al in primeur komen bekijken. Tijdens deze speciale opendeuravond serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!"

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?
Neem gerust contact op met:

• Veerle Vaes (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Colruyt Hechtel-Eksel
Peerderbaan 17
3940 Hechtel-Eksel

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
dinsdag 2 april van 17 tot 20 u.