Vernieuwde Colruyt Marche-en-Famenne opent op 2 mei

woensdag 02 mei, 2018

Op woensdag 2 mei opent de vernieuwde Colruyt Marche-en-Famenne de deuren na enkele maanden van verbouwingswerken. Dankzij bijna 2.000 m² verkoopoppervlakte kunnen klanten optimaal winkelen en vinden ze in elke afdeling een ruime keuze. De beenhouwerij werd volledig vernieuwd en de gedeeltelijk overdekte parking telt nu nog meer plaatsen.

Om tegemoet te komen aan de verwachtingen van de alsmaar talrijker wordende klanten, besliste Colruyt om zijn winkel in Marche-en-Famenne te vernieuwen en uit te breiden. Sinds de bouw in 1995 kende de site al twee keer een uitbreiding. Een eerste keer in 1997 voor de parking, waarbij 2 huizen langs de steenweg afgebroken werden. Een tweede keer in 2004 om een inkomhal in lokale steen te integreren in het bestaande gebouw.

Winkel van de nieuwe generatie

Nu, in 2018 was het tijd voor een derde uitbreiding. De winkel werd opgebouwd als een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie, met enkele nieuwigheden. Gerant Simon Lardinois: “We hebben de winkel vernieuwd om onze klanten nog efficiënter en aangenamer te laten winkelen. Daarbij hebben we altijd oog gehad voor eenvoud en laagste kosten, zoals onze klanten van ons verwachten.”

Gloednieuwe beenhouwerij

Voor hun vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Piere Viviani: “De beenhouwers versnijden er het verse vlees ter plaatse. Klanten zien ze aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Bovendien hebben ze in de nieuwe beenhouwerij een mooi overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.“

Vanaf woensdag 2 mei staan gerant Simon Lardinois, chef-beenhouwer Pierre Viviani en hun 39 medewerkers klaar om de klanten opnieuw te verwelkomen in de vernieuwde Colruyt Marche-en-Famenne.
Simon Lardinois: “Op maandag 30 april van 17 tot 20 u. kan iedereen de vernieuwingen al in primeur komen bekijken. Tijdens deze speciale opendeuravond, in aanwezigheid van burgemeester André Bouchat, serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

• Sébastien Purnelle (regiomanager) op 02 345 2345
  • Silja Decock (persverantwoordelijke van Colruyt Group) op 0473 92 45 10