Volledig nieuwe Colruyt Lede heropent als lage-energiewinkel

maandag 19 november, 2018

Nieuwe winkel is een derde groter dan vroeger

Op woensdag 21 november opent de nieuwe Colruyt-winkel in Lede de deuren. De volledig nieuwe supermarkt bevindt zich op dezelfde locatie als de vroegere Colruyt-winkel, die helemaal werd afgebroken. Hij is ook met een derde uitgebreid. Daardoor vinden de klanten er een nog ruimer assortiment, een gloednieuwe beenhouwerij en een Collect&Go-afhaalpunt, en kunnen er 3 extra medewerkers aan de slag. Bovendien is Colruyt Lede voortaan een lage-energiewinkel met optimale isolatie en ventilatie en zonnepanelen op het dak.

De vorige Colruyt-winkel in Lede was te klein geworden om er comfortabel boodschappen te doen. “Daarom hebben we hem afgebroken en een volledig nieuwe gebouwd”, zegt gerant Vincent De Meyer. “Tijdens die bouwwerken, die ongeveer 1 jaar duurden, hebben we er met een tijdelijke winkel aan de Kleiweg voor gezorgd dat onze klanten vlak bij huis konden blijven profiteren van de laagste prijzen in hun streek.”

Compleet assortiment op 1.850 m²

“De nieuwe winkel is 1.850 m² groot, een derde ruimer dan de vorige”, zegt de gerant. “Een grotere winkel betekent een ruimer assortiment, onder meer in de diepvriesafdeling en de versmarkt. Dat brengt ook werk voor 3 extra medewerkers met zich mee. 10 kassa’s zorgen voor een vlotte bediening. En de nieuwe, ruimere parking telt nu 128 plaatsen.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Geert Goeman: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.

Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Net als in de tijdelijke winkel is er aan Colruyt Lede een gloednieuw Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij de medewerkers de boodschappen doen voor de klanten. Die reserveren hun boodschappenlijstje online of via de app. De producten staan dan klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.

Lage-energiewinkel: 4 % minder CO2

Colruyt Lede is voortaan een lage-energiewinkel: de isolatie in de gevel en het dak is verbeterd. Bovendien is hij beter hermetisch afgewerkt. De winkel stapt ook over naar duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen, recuperatie van de warmte van de ventilatie en zonnepanelen op het dak. “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn”, zegt Vincent De Meyer. “De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Extra zorg voor de bomen

Colruyt heeft in Lede ook heel wat initiatieven genomen voor het behoud van de bomen in de omgeving. In samenspraak met een boomchirurg werden de kruinen gesnoeid en met elkaar verankerd via kabels. Dit zorgt voor extra stevigheid en dus voor veilige parkeerplaatsen. Er werd ook extra grond aangevoerd, waarin de bomen beter wortelen. Om ze nog beter te beschermen, kwam er een haag van gevlochten kastanjehout. En het fietspad ligt nu rond de bomen in plaats van ertussen. Voor dit alles koos Colruyt voor materiaal dat optimaal waterdoorlatend is.

Vanaf woensdag 21 november ontvangen gerant Vincent De Meyer, chef-beenhouwer Geert Goeman en hun 48 medewerkers hun klanten in de nieuwe Colruyt Lede.
De avond voordien kan iedereen de nieuwe winkel al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond, van 17 tot 20 u., serveren we onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?
Neem gerust contact op met:

• Wim Van Bogaert (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0473 92 45 10

Colruyt Lede
Hoogstraat 44
9340 Lede

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
dinsdag 20 november van 17 tot 20 u.